اسفندیار رستم زاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کمیته به منظور آگاهی بخشی به دانش آموزان پایه سوم راهنمایی و اولیای آنها با رویکرد انتخاب رشته درست فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه در انتخاب رشته دانش آموزان سال سوم متوسطه اول، معدل دروس مرتبط با هر رشته محاسبه می شود، افزود: بر این اساس میانگین دروس پایه هفتم و هشتم با ضریب یک و پایه نهم با ضریب سه محاسبه و به عنوان عملکرد تحصیلی دانش آموزان در انتخاب رشته دوره متوسطه دوم لحاظ خواهد شد.
رستم زاد تاکید کرد: اجرای طرح هدایت تحصیلی دانش آموزان برای انتخاب رشته آنها نیز از ادیبهشت ماه مسال آغاز شده و تا نیمه مرداد و پایان زمان انتخاب رشته دانش آموزان، ادامه دارد.
معاون اداره کل آموزش و پرورش ایلام یادآور شد: در اجرای طرح هدایت تحصیلی، مشاوران راهنمایی لازم را به اولیا و دانش آموزان دارند تا انتخابی درست و آگاهانه برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه شان داشته باشند.
وی گفت: بر اساس استاندارد تعریف شده 52 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم باید در رشته های نظری شامل تجربی، ریاضی و انسانی و 48 درصد دیگر در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل کنند.
رستم زاد با بیان اینکه متاسفانه این توازن هم اکنون در این استان برقرار نیست، اضافه کرد: میانگین تحصیل دانش آموزان در رشته تجربی باید 30 درصد باشد که در استان ایلام در سال تحصیلی جاری بیش از 60 درصد است.
وی با بیان اینکه طرح هدایت تحصیلی برای دومین سال متوالی برای دانش آموزان پایه نهم این استان اجرا می شود، افزود: عمده خانواده ها معتقدند که موفقیت فرزندشان در گرو تحصیل در رشته تجربی است در حالیکه باید این دیدگاه که رویکرد ادامه تحصیل دانش آموزان است اصلاح شود و برای انتخاب رشته تحصیلی دانش اموزان هوشیارانه عمل کنند.
به گزارش ایرنا، 100 هزار دانش آموز در استان ایلام در سال تحصیلی جاری در یک هزار و 300 واحد آموزشی در مقاطع مختلف به تحصیل علم و دانش اشتغال دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7171/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.