در این یادداشت آمده است: با پایان یافتن مراحل بررسی شرایط، مدارک و صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستا در هیات اجرایی انتخابات و قبل از آن اخذ گزارش از مراجع چهارگانه و اعلام نظر و رای هیات اجرایی، هیات نظارت شوراهای شهر و روستا تشکیل شد و صلاحیت 93 درصد از داوطلبان نیز تایید شد.
در هنگام بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت شنیده‌هایی در خصوص تایید و یا رد صلاحیت برخی از چهره‌های نسبتا شاخص و سرشناس در فضاهای مجازی منتشر شد.
همین شنیده ها و گمانه ‌زنی‌ها با اعلام نتایج از طرف این هیات به واقعیت پیوست و دلایل رد صلاحیت این افراد با دلایل رد صلاحیت کاندیداهای مجلس و نظارت استصوابی شورای نگهبان شباهت داشت.
به عبارتی دیگر شرایط و مراحل تایید صلاحیتی که برای نامزدهای شورای شهر ایلام در نظر گرفته شده همان شرایط و صلاحیتی است که برای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری در قانون اساسی و نظارت استصوابی شورای نگهبان که مد نظر قانونگذار بود، اعمال شده است.
برای برخی از نامزدهای رد صلاحیت شده بند 'جیم و دال' ماده 26 را اعمال نمود که استدلال و منطقی ورای دلایل رد صلاحیت به چشم نمی‌خورد.
بایستی پرسید عدم اعتقاد و التزام به اسلام و ولایت فقیه و عدم ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را با چه معیاری مشخص کرده‌اید که به راحتی به جوانان این استان انگ می‌زنید؟
برخی دیگر را علاوه بر دو بند مذکور با بندهای ماده 29 رد صلاحیت کرده‌اید که عنوان کردن آن زندگی یک جوان را به نابودی می‌کشاند.
به این اعضای فاضل و زانای هیات نظارت باید گفت که از میان افرادی که تایید صلاحیت فرموده‌اید برخی هستند که با خرید صندوق رای به شورای شهر رسیده‌اند و صلاحیت لازم برای در معرض رای مردم قرار گرفتن را ندارند و دلایل برای رد صلاحیت آنها در جنبه‌های مالی و اجتماعی محرز و آشکارتر از تمام بندهای مواد 29 و 26 است.
'دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را' این رد و تایید‌های هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر بودار و معنادار است و بایستی در نگاه اتخاذ شده تجدید نظر صورت گیرد و هیات عالی نظارت بر شوراهای استان در این خصوص ورود ‌کند و نسبت به بررسی‌ اعتراض‌های افراد رد صلاحیت شده با ارائه مستندات لازم به داوطلبان پاسخ دهند.
اجازه دهید مردم با رای خود بهترین‌ها و اصلح‌ترین‌ها را انتخاب کنند و شما خودتان را در جایگاه شورای نگهبان قرار ندهید.
منبع: سایت خبری ویرا
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.