ضیاء رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع مددجویان زیر پوشش حمایت این نهاد در ابتدای سال 95 تعداد 23 هزار و 217 خانوار بود که از این شمار 2هزار و 941خانوار از حمایت امداد خارج شدند.
وی با بیان اینکه در این مدت 814 خانوار مددجوی زیر پوشش وارد چرخه حمایتی این نهاد شدند ادامه داد:با احتساب مددجویان خودکفا شده و ورودی های جدید این نهاد در مجموع در طول سال 95 کاهش کلی 2 هزار و 127خانواری مددجویان زیر پوشش داشته است.
وی گفت: از مجموع مددجویانی که از چتر حمایتی امداد خارج شده یک هزار و 132خانوار معادل 38درصد با اجرای طرح های توانمندسازی و اشتغال و مابقی نیز به علل مختلف نظیر فوت، دریافت مستمری گرفتن از سایر نهادها و واجد شرایط نبودن از پوشش امداد خارج شدند.
وی اضافه کرد: در طول سال گذشته 24 هزار مددجو و غیر مددجو از این نهاد تقاضای خدمت داشته اند که از این شمار بیشترین میزان معادل 25درصد مربوط به اشتغال و دریافت تسهیلات بوده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام با ذکر اینکه کمترین تقاضای مددجویان به میزان 7.5 درصد برای تحت پوشش قرار گرفتن بوده است گفت: 15درصد تقاضای مراجعان مربوط به مسکن و مابقی نیز در حوزه های کمک به معیشت، فرهنگی، درمانی و غیره بوده است.
وی خودکفایی مددجویان را رویکرد اصلی این نهاد دانست و گفت: سال گذشته به یک هزار و 800 نفر از مددجویان 280میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده که در این زمینه امداد موفق به کسب مقام پنجم کشوری و رتبه نخست استانی شده است.
رضایی مجموع مستمری پرداخت شده به مددجویان زیر پوشش در طول سال گذشته را 186میلیارد و 320میلیون ریال
به خانوارهای یک نفره تا پنج نفره به بالا عنوان کرد.
هم اینک 21 هزار خانوار با حدود 47 هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
خبرنگار: آزاده خرم** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.