افضل بساطی روز دوشنبه و به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای بهسازی و مرمت واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله هم پنج هزار و 120 فقره تسهیلات با سود پنج درصد به مالکان واحدهای آسیب دیده پرداخت شده است.
وی افزود: در سر فصل مقاوم سازی مسکن روستایی نیز سه هزار و 587 واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات کم بهره با سود چهار درصد بانک های عامل مقاوم سازی شدند که گام مهمی برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی به شمار می رود.
بساطی با اشاره به وجود 62 روستا در شهرستان دره شهر تاکید کرد: در 44 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان طرح هادی تهیه و در دست اجراست که بطور متوسط 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دره شهر یادآور شد: طرح ویژه احداث مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات 180 میلیون ریالی ارزان قیمت با سود چهار درصد و دوره بازپرداخت 13 ساله به متقاضیان ساکن در مناطق روستایی این شهرستان اعطا شده است.
وی در مورد مهمترین برنامه این نهاد در سال گذشته گفت: در قالب برنامه ایجاد و اصلاح شبکه جمع آوری و دفع آب های سطحی روستاها، عملیات اجرای طرح هادی در چهار روستای مراد آباد، چم نمشت، شهید صدوقی و گل زرد با هزینه معادل یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی استانداری ایلام انجام شده است.
بساطی اضافه کرد: عملیات اجرای کانال سنگی، دال بتنی، جدول و کانیو، ایجاد پیاده روی سنگی، عملیات تسطیح و رگلاژ، خاکبرداری و شن ریزی معابر روستاهای تابعه نیز انجام شده است.
به گفته وی، هزینه انجام این طرح ها از محل اعتبارات عمرانی تخصیص یافته از استانداری ایلام به میزان 800 میلیون ریال بود و در مجموع 13 هزار متر مربع عملیات تسطیح، خاکبرداری و شن ریزی در معابر روستایی انجام شد.
بساطی با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که از یادگارهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است نقش مهمی در توسعه روستاها و افزایش رفاه عمومی در این مناطق بر عهده دارد.
به گزارش ایرنا ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ 21 فروردین سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ‌ایران به منظور تامین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی در برخی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ‌ایران تشکیل شد.
عمده ترین فعالیت های این بنیاد شامل تهیه و اجرای طرح هادی روستایی، صدور اسناد مالکیت، طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی، خدمات فنی صدور پروانه ساختمان روستایی، طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن روستایی هستند که در ذیل برنامه های مختلف این بنیاد اجرا می شوند.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.