یوسف شیخ الملوکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت شهرستان ایوان 642 میلی متر بارش نزولات جوی داشته که نسبت به سال گذشته 42 درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلند مدت 10 درصد افزایش، بیشترین بارندگی این استان را داشته است.
وی افزود: همچنین شهرستان مهران با 133 میلی متر بارش در مقایسه با پارسال 58 و میانیگن بلند مدت 34 درصد کاهش نزولات جوی داشته که کمترین میزان بارندگی در استان است.
شیخ الملوکی مقدار بارش شهرستان ایلام را 434 میلی متر اعلام کرد و افزود: این میزان در مقایسه با میانگین بلند مدت 15 درصد و سال گذشته 53 درصد کاهش دارد.
وی در مورد میزان بارش های 48 ساعت گذشته در این استان تاکید کرد: در این مدت شهرستان ایوان با 91 میلی متر بیشترین و آبدانان با یک میلی متر کمترین میزان بارش بهاری را داشتند و در شهرستان ایلام هم بارش 67 میلی متری ثبت شد.
وی در خصوص وضعیت هوای استان در روزهای باقی مانده از هفته جاری یادآور شد: هوای استان ایلام در هفته پیش رو پایدار است و تنها در روز چهارشنبه سامانه بارشی ضعیفی در آسمان این استان فعالیت می کند که دارای بارش های موثر و قوی نیست.
مدیرکل هواشناسی استان ایلام در مورد پدیده گرد و غبار در آسمان این استان اضافه کرد: با بررسی نقشه های ماهواره ای هنوز هیچ کانونی از ریزگردها در بیابان های عراق و سوریه شکل نگرفته که در صورت ایجاد پدیده گرد و غبار موضوع به مردم و مسئولان اطلاع داده می شود.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در سال زراعی 96 - 95 شاهد کاهش محسوس نزولات جوی بویژه در فصل پاییز و دی ماه سال گذشته بود و با وجود بارش های مطلوب و نرمال در ماه های بهمن تا فروردین اما باز هم از منظر هواشناسی استان ایلام سال کم بارش و خشکسالی را پشت سر گذاشت.
طبق پیش بینی های هواشناسی استان ایلام، بارش های بهاری تا اردیبهشت ماه سال جاری همچنان ادامه دارد اما از امروز بتدریج از شدت بارش ها کاسته می شود.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.