به گزارش ایرنا، براساس این طرح ملی ، 450 امدادگر داوطلب جمعیت هلال احمر 18 پایگاه ثابت و سیار از امروز تا پایان تعهطیلات نوروزی خدمات امدادی به مسافران و گردشگران نوروزی در مناطق مختلف این استان ارائه می کنند.
با اجرای این طرح سراسری ، 20 هزار جوان داوطلب جمعیت هلال احمر در یک هزار پایگاه ثابت و سیار از امروز فعالیت امدادی و خدماتی رسانی خود را به مسافران و گردشگران نوروزی در مناطق مختلف کشور آغاز می کنند.
استاندار ایلام در مراسم آغاز فعالیت این طرح از آمادگی کامل دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر استان برای استقبال و خدمات رسانی به گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: همه باید کمک کنیم گردشگران و مسافران نوروزی اوقات خوب و خوشی در این استان داشته باشند.
محمدرضا مروارید با اظهار اینکه هماهنگی خوبی میان دستگاه های عضو این ستاد در این وجود دارد ابراز امیدواری کرد: با ارائه خدمات مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی، نوروز بدون حادثه ای در این استان پیش رو اهالی و میهمانان استان باشد.
وی افزود: استان ایلام از نظر تنوع آب و هوایی در هر زمان از سال توانایی جذب گردشگران را دارد ولی باید شرایطی را فراهم کنیم تا با معرفی ظرفیت های این استان در بخش طبیعی و تاریخی پذیرای حجم بیشتری از مسافران در ایام مختلف سال باشیم.
مروارید تاکید کرد: در حوزه گردشگری استان ایلام کارهای خوبی انجام شده و زیرساخت های این بخش در حال توسعه است که باید تکمیل این بخش می توانیم در جذب گردشگران داخلی و خارجی سهم بیشتری در کشور به خود اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه مردم استان ایلام مهمان نواز هستند، یادآور شد: همه با هم کمک کنیم گردشگران و مسافران نوروزی ایلام را خانه خود بدانند و در کمال آرامش تعطیلات خود را در مناطق طبیعی و تاریخی این استان بگذرانند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام نیز در این آیین از استقرار 16 پایگاه امداد و نجات نوروزی در مناطق مختلف استان ایلام به منظور خدمات رسانی به مسافران و گردشگران خبر داد.
محمد سلیمانی اضافه کرد: در اجرای این طرح علاوه بر 11 پایگاه جاده ای ثابت مستقر در جاده های ارتباطی استان، پنج پایگاه دیگر نیز به صورت سیار راه اندازی می شود .
وی افزود: خودروهای نجات، آمبولانس و پرسنل پشتیبان به همراه 450 امدادگر آموزش دیده از 25 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده در این پایگاه ها مستقر شده و نسبت به ارائه خدمات امداد جاده ای به مسافران نوروزی اقدام می کنند.
سلیمانی همچنین از احداث 2 پایگاه امدادی این جمعیت ویژه کاروان های راهیان نور در مسیر یادمان شرهانی و نقطه ایثار اشاره کرد و یادآور شد: در این پایگاه ها نیز در صورت نیاز امدادرسانی به کاروان های راهیان نور انجام می شود.
طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان ایلام با همکاری جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پلیس راه، پلیس راهنمایی و رانندگی، امداد خودرو و شهرداری ها از 25 اسفند آغاز و تا 15 فروردین سال 96 ادامه دارد.
خبرنگار: مجید سلیمانی ** انتشار دهنده:شهریار حیدری فر
9002/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.