جوریه کلانتری روز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی شهرستان بدره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهر کرد: نوروزگاه ها در مرکز استان و با وجود پتانسیل های آئینی، فرهنگی و مردمی برگزار خواهد شد و این آیین ها هر شب به رسوم یک شهرستان اختصاص دارد.
وی افزود: هر شهرستان دارای ظرفیت های قومی و آیینی، موسیقی، هنرهای نمایشی و تئاتر، ادبیات شفاهی و شعر خاصی است که این فرصت ایجاد می شود تا در محل نوروزگاه به معرفی آن بپردازند.
کلانتری در مورد تمهیدات لازم برای استقبال از گردشگران نوروزی تاکید کرد: در تمام شهرستان های استان مراکز اطلاع رسانی دایر خواهد شد و اقلام تبلیغاتی شامل نقشه های گردشگری، جاذبه های گردشگری که تبدیل به محصول گردشگری شده اند و بروشورها و کلیپ های تبلیغاتی را در اختیار گردشگران قرار خواهند داد.
معاون اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی در حوزه فعالیت های گردشگری یادآور شد: توسعه زمانی پایدار و منسجم خواهد بود که بخش خصوصی گاهی جلوتر از بخش دولتی در این حوزه بردارد.
وی گفت: دولت تسهیل کننده و تامین کننده زیرساخت هاست و بخش خصوصی می تواند واحدهای اقامتی و پذیرایی در مراکز تفریحی و تاریخی ایجاد کند تا بیشترین خدمات را به گردشگران داشته باشند.
کلانتری نقش گردشگری در توسعه اشتغال را قابل توجه خواند و افزود: مطابق آمارهای جهانی جهانگردی، قبل از ورود هر گردشگر به منطقه 9 شغل مستقیم و 30 شغل غیر مستقیم ایجاد می شود.
وی روستاهای استان را دارای ظرفیت بزرگی در بحث گردشگری دانست و اضافه کرد: مجوزهای صادره به عنوان خانه روستایی در برابر اسکان گردشگران، مزایایی چون بهینه کردن و مداوم سازی تولید، ماندگاری ساکنان روستا، احیای محصولات روستایی، تداوم معماری و فرهنگ روستایی و اشتغال پایدار را بدون نیاز به تحصیلات یا توانایی خاص رقم می زند.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام زمینه اصلی پذیرش گردشگری در این استان را طبیعت گردی دانست و یادآور شد: زمینه های مختلف گردشگری مانند طبیعت گردی، گردشگری مذهبی و تاریخی در استان وجود دارد.
به گفته وی، با توجه به مطالعات انجام شده بیشترین ظرفیت و زمینه برای گردشگری در این استان طبیعت گردی است که به عنوان اولویت اصلی مورد نظر است و در کنار آن با توجه به اینکه ایلام دروازه عتبات عالیات است، می توان از ظرفیت گردشگری مذهبی هم استفاده کرد.
بدره در تیر سال 92 از بخش به شهرستان ارتقا یافت و در فاصله 87 کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای 30 اثر ثبت شده ملی و بیش از 70 جاذبه گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.