ایوب دارابی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۲ هزار و ۶۶۰ مورد بازرسی از اماکن عرضه گوشت و فرآورده های خام دامی ۶ ماهه اول سال جاری در شهرستان انجام شده است.

وی افزود: ۲ هزار و ۶۸ کیلوگرم مواد لبنی، تخم مرغ، گوشت مرغ، ماهی و گوشت قرمز فاسد و غیرقابل مصرف در جریان این بازرسی ها ضبط و معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی دهلران با اشاره به نظارت بر کشتار یک هزار و ۱۶ راس دام سبک و سنگین طی مدت یاد شده تاکید کرد: ۴۷ هزار و ۷۱۲ کیلوگرم گوشت قرمز بهداشتی و تایید شده در شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

دارابی یادآور شد: نظارت بر تولید یک میلیون و ۶۲ هزار قطعه مرغ گوشتی و صدور گواهی بهداشتی حمل به مقصد کشتارگاه ، نظارت بر تولید ۴۴۴ تن شیر خام و صدور گواهی بهداشتی به مقصد مراکز جمع آوری شیر، نظارت بر تولید ۲۰۰ هزار قطعه ماهی و صدور گواهی بهداشتی به مقصد مراکز عرضه، تایید ورود ۸۹۲ هزار و ۲۴۰ قطعه جوجه یک روزه، صدور گواهی بهداشتی برای تعداد ۹۵ هزار و ۶۰۲ راس دام سبک عشایر کوچرو به مقصد استان های کرمانشاه، لرستان و همدان و صدور گواهی بهداشتی برای ۳۰۰ کلنی زنبور عسل از دیگر اقدامات در حوزه نظارت بر نقل و انتقال دام و فرآورده های خام دامی در شهرستان است.

شهرستان دهلران با ۳۵۰ هزار راس دام سبک، ۱۲ هزار راس دام سنگین، ۲۷ واحد مرغداری گوشتی و تجاری، مزارع پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی و زنبورستان ها نقش موثری در تولیدات دارد و بعنوان قطب دامپروری استان ایلام مطرح است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.