علی‌اصغر کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، احداث مسکن امید را از راهبردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهار داشت: کارهای لازم در خصوص اجرای طرح مسکن امید انجام شده است تا در همه شهرهای استان اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی به راه و شهرسازی ایلام منتقل شود.

وی با بیان اینکه به محض انجام قرارداد آغاز بکار این طرح مشارکتی شتاب خواهد گرفت، افزود: عملیات اجرایی احداث این واحدها بزودی از طرف وزارت راه و شهرسازی آغاز می‌شود که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این واحدها در مدت ۲ سال آینده ساخته شده و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

کاظمی با اشاره به بودجه تخصیص داده شده به این استان در حوزه بازآفرینی شهری یادآور شد: سهم دولت برای ارائه تسهیلات در حوزه بازآفرینی ایلام ۴۶۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: اولویت نخست اتمام طرح‌هایی است که بیشتر آنها پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند و مابقی اعتبارها نیز در بحث مسکن امید هزینه خواهد شد.


وی با اشاره به تعامل مناسب اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام برای اقدام جامع مشترک با دیگر ارگان‌ها از جمله شهرداری‌های استان، اضافه کرد: تعامل خوبی در این باره وجود دارد و با این هماهنگی‌ها و نیز با همراهی دیگر ارگان‌ها به نظر می‌رسد می‌توانیم شاهد اقدام مناسبی در حوزه بازآفرینی در استان ایلام باشیم.

بافت فرسوده که احیای ٢٠ ساله آن به دلایل مختلف چندان موفق نبوده است، این بار قرار است در قالب طرحی با عنوان طرح (مسکن امید) دوباره بازسازی و احیا شود، طرحی که قرار است براساس آن توسط دولت و شهرداری با مشارکت انبوه‌سازان اجرایی شود.

در تمام استان ایلام هفت شهر ایلام، آبدانان، ایوان، دهلران، ارکواز ملکشاهی، سرابله و آسمان آباد دارای بافت فرسوده و حاشیه‌​ای​ هستند که طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور قرار بود سالانه ۱۰ درصد آنها بازسازی و احیا شود که تحقق آن در انتظار مشارکت بخش خصوصی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.