ضیاء رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهاد به هریک از این مددجویان چهار میلیون ریال به عنوان کمک هزینه پرداخت و در مجموع بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

وی ادامه داد: بیشتر این مددجویان افرادی هستند که برای نخستین بار زائر امام حسین(ع) بوده و به عتبات عالیات مشرف می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام با اشاره به خدمات دهی این نهاد به زائران اربعین حسینی گفت: بزرگترین موکب این نهاد در مرز مهران دایر است و با راه اندازی آشپزخانه در سه وعده روزانه از زائران اربعین حسینی با غذای گرم و میان وعده پذیرایی می کند.

به گفته رضایی بخشی از خدمات رسانی این نهاد به زائران در مرز مهران با مشارکت استان آذربایجان شرقی انجام خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: تمام مراکز و دفاتر این نهاد در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی برای اسکان تجهیز شده اند تا خدمات دهی لازم را به زائران داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد ایلام با ذکر اینکه این نهاد همچنین آماده خدمت رسانی به زائران در راه مانده و نیازمند است، افزود: خدمات رسانی این نهاد در ایام اربعین ویژه عموم مردم اعم از مددجویان زیر پوشش و غیر مددجویان است.


رضایی از آمادگی این نهاد برای دریافت نذورات مردم و توزیع آن بین زائران اربعین حسینی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته امسال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی پرشور تر و با کیفیت از گذشته انجام شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.