محمد تاسمه روز  یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری زیرساخت لازم برای استقرار دستگاه آب شیرین کن فراهم شده و دستگاه آب شیرین کن با تجهیزات فنی آن در محل استقرار یافته است.

وی افزود :فاز اول این طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۱۶۰۰ مترمکعب هم اکنون آماده شده است و به زودی در مدار آبرسانی شهرستان قرار خواهد گرفت .

فرماندار ملکشاهی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح مشکل شوری آب شهرستان برطرف می شود، تاکید کرد: در کنار این طرح پروژه آبرسانی از سد چم گردلان نیز با پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجراست که آب شرب شهرستان را در بلند مدت تامین می کند.

تاسمه یادآور شد: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب، ۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلوولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر است که در حال اجراست.

وی اضافه کرد: ایستگاه پمپاژ شماره یک بطور کامل اجرا شده و ایستگاه های پمپاژ ۲ و ۳ و تصفیه خانه آب با پیشرفت چشمگیری در حال اجراست.

فرماندار ملکشاهی گفت: خط انتقال برق فشار قوی بطول ۳۰ کیلومتر بطور کامل اجرا شده است و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار متر مکعب مخزن، هفت هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

تاسمه افزود: با راه اندازی تصفیه خانه و ایستگاه های  پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد چم گردلان تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع آبرسانی شهرستان خواهد شد.

شهرستان ملکشاهی با بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری ایلام واقع است.

۷۱۷۹/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.