اسد قاسمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیزات موکب استان های ایلام، البرز، قزوین، قم، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، لرستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، تهران و اصفهان از  مرز مهران به مقصد کشور عراق خارج می شوند.

وی با بیان اینکه حجم تردد زائران در مرز مهران محسوس است و هر لحظه به میزان زائران پایانه مرزی افزوده می شود، اظهار کرد: زائران در بستری آرام و بدون مشکل فرایند تردد (ورود یا خروج ) را طی می کنند.

فرماندار مهران یادآور شد: ۹۰ گیت گذرنامه فعال در مرز مهران فرایند خروج یا ورود زائران را انجام می دهند و میزان توقف هر مسافر در این گیت ها تنها سه ثانیه طول می کشد.

قاسمی افزود: با وجود ارسال پیامک سامانه سماح مبنی بر اینکه زائران برای سفر به عراق تعجیل نکنند اما حجم زیادی از زائران از نقاط مختلف کشور در مرز مهران در حال تردد هستند و با توجه به حذف روادید و عوارض خروج از کشور هر لحظه به تعداد آنها افزوده می شود.

وی با بیان اینکه ناآرامی های داخل خاک عراق هیچ تاثیری بر مرز مهران نداشته است، تاکید کرد: همه مسیرهای داخل خاک عراق از طریق مهران دارای امنیت است و زائران بدون مشکل خاصی از این مسیرها تردد می کنند.

به گزارش ایرنا، در حالیکه در شرایط معمول روزانه ۶ هزار زائر ایرانی و عراقی از گذرگاه مرزی مهران تردد می کنند، تنها در شبانه روز گذشته ۵۷ هزار نفر از مرز تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ برابر افزایش یافته است.

بسته شدن ۲ مرز خسروی کرمانشاه و چذابه خوزستان از چهار مرز رسمی تردد زائران اربعین باعث شد مرز مهران با حجم بالایی از تردد زوار مواجه شود.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می‌شوند.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.