سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم ایلام با حضور در پشت جبه های جنگ و خالی نکردن منطقه هرچند به ظاهر در زیرچادرها به زندگی روزمره اما سخت خود مشغول بودند، ولی در عمل دشمنان را با صبرنستوه خود به سخره گرفتند.

وی افزود: آنها علاوه بر اینکه استان را ترک نکردند بلکه با کمترین امکانات و تجهیزات جنگی از همان ماه های اولیه شروع جنگ با رشادت های بی نظیر خود به مصاف دشمن تا بن دندان مسلح رفتند و چون استان ایلام فاقد یگان رزمی ارتش بود لذا خود مردم اقدام به تشکیل بسیج مردمی از طوایف و ایلات و عشایر کردند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام یادآور شد: مردم استان ایلام تا مدت های طولانی با ابتدایی ترین ادوات جنگی در حد توان خود در برابر تجاوز رژیم بعث مقاومت کردند و با وجود تحمل بمباران و تقدیم شهدای متعدد و حتی کشته شدن های گروهی و جمعی افراد بیگناه و بی دفاع در پی حملات موشکی عراقی ها باز هم با اراده پولادین صحنه جنگ را ترک نکردند.

شاکرمی گفت: مردم استان ایلام با تمام هستی و جان و مال خود به جنگ دشمن رفتند بدون اینکه این رشادت های بی بدیل و سختی هایی که این مردم تحمل کردند در جایی بازگو و به آن پرداخته شود.

وی تاکید کرد: وظیفه صاحبان قلم، نویسندگان، رسانه ها، کارشناسان علوم جنگی و اجتماعی است که عظمت رشادت مردم استان ایلام را در محافل عمومی و گسترده بیان کنند و این موضوع نمود بیشتری پیدا کند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام در طول جنگ تحمیلی سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و بیش از ۳۰۰ نفر آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

از ۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه هرسال به نام هفته دفاع مقدس در تقویم ملی ثبت شده است.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.