به گزارش ایرنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با تصریح بر توسعه زیرساخت های ارتباطی این استان مرزی در چند سال گذشته گفت: ایلام از حیث برخورداری از بیشترین میزان ضریب نفوذ تلفن همراه در رتبه دوم استان های کشور قرار دارد.

عباس بیرامی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به رشد ۱۷ برابری ظرفیت پهنای باند ورودی به ایلام در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: ۲۵ شهر این استان هم اکنون از  نسل سوم اینترنت ۳G برخوردار هستند.

** حفظ توازن شهری و روستایی مشخصه توسعه زیرساخت های ارتباطی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام توسعه زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ایلام را متوازن و همه جانبه در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد.

وی افزود: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این استان امسال با اجرای و تکمیل طرح های توسعه در حال اجرا به ۸۵ درصد کل مناطق روستایی ایلام  افزایش می یابد.

بیرامی با توضیح اینکه ۳۲۵ روستای ایلام هم اکنون به پهن باند شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، افزود: طرح های توسعه ارتباطی و اینترنتی هم اینک در ۲۲۶ روستای دیگر این استان در حال اجرا و تکمیل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی اینترنت پرسرعت به این تعداد روستا (۲۲۶ روستا) خبر داد.

وی گفت: از مجموع ۶۸۰ روستای استان تا پایان سال جاری ۵۵۱ روستا- ۸۵ درصد نقاط روستایی استان - به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت پرسرعت) متصل می شوند.

جمعیت استان ۵۸۵ هزار نفری ایلام در ۱۰ شهرستان ساکن هستند.

۷۱۸۰/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.