به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر نعمتی در نشست بررسی تسهیلات خوداشتغال سهمیه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار داشت: هدف ما تنها جذب تسهیلات نیست بلکه اشتغالزایی و کمک به معیشت خانوارهای تحت پوشش از اهداف اصلی پرداخت این تسهیلات بشمار می رود.

وی ادامه داد: باید طرح های دارای اولویت به صورت مکتوب از سوی دستگاه های تخصصی در اختیار نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد و بانک ها قرار گیرد تا علاوه بر تکمیل زنجیره ارزش در بخش ایجاد اشتغال مولد نیز تاثیر گذار باشد.

وی افزود: ایجاد طرح های اقتصادی و دانش بنیان و تولید کالاهایی که نیاز روز بازار هستند و اصلاح نژاد و تکمیل زنجیره های ارزش و توجه به صنایع تبدیلی و تکمیلی باید مد نظر کمیته فنی در معرفی طرح ها باشد.

وی از کمیته امداد استان خواست که برش شهرستانی تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه سهم استان مشخص و در اختیار فرمانداران قرار گیرد تا در کارگروه های اشتغال شهرستان مطرح و پیگیری شود.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش یکی از دغدغه های اصلی برای توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش است و دولت اکنون با این رویکرد به دنبال اجرایی شدن بند ب قانون برنامه ششم توسعه ماده ۸۳ است تا بتواند با پشتوانه قانونی از ظرفیت پرداخت تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال مددجویان استفاده کند.

نعمتی گفت: پذیرش طرح ها از محل ابلاغ ها ۷۰ درصد بوده که ۴۵ درصد مصوب شده و تاکنون تنها چهار درصد پرداخت شده که انتظار داریم بانک ها در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد تعجیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دو هزار و ۴۵۰ طرح به بانک های استان معرفی شده اند که اعتبار ۸۵۷میلیارد ریال سهم استان از محل تسهیلات خود اشتغالی در سال جاری می باشد.

در ادامه این نشست روسای بانک های عامل استان به گزارش وضعیت پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان کمیته امداد استان ارائه کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.