عنایت سلیمانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و مشکلات زندگی عشایری در این شهرستان کمبود آب شرب و خشک شدن چشمه هاست که این خانواده ها را نیازمند به آبرسانی سیار کرده است .

وی افزود: روزانه ۱۵۰ مترمکعب آب شرب سالم و بهداشتی به ۳۵ اتراقگاه عشایری در ۲ بخش گچی و چمزی شهرستان به وسیله پنج تانکر توزیع می شود.

مدیر امور عشایری ملکشاهی تاکید کرد: به طور میانگین سهم هر خانوار به صورت هفتگی ۲ هزار لیتر آب شرب است که به صورت مجانی در اختیار عشایر قرار می گیرد.

سلیمانی با بیان اینکه آبرسانی به عشایر نیازمند تأمین اعتبارات لازم است، اضافه کرد: به دلیل در اختیار نداشتن منابع آبی مجبور به خرید آب شرب شهری با هزینه به نسبت بالا هستیم .

به گفته وی خشکسالی‌های پی در پی باعث خشک شدن آب چشمه ها، قنات‌ها و چاهای مناطق عشایر شده است و عشایر هر روز برای تامین آب شرب چشم به راه تانکرهای آبرسانی هستند.

شهرستان ملکشاهی به دلیل شرایط کوهستانی و وجود مراتع و جنگل ها مستعد دامپروری سنتی است و بیش از یک هزار و ۳۰۰ خانوار با جمعیت پنج هزار و ۷۰۰ نفر عشایر کوچ رو و یکجانشین ملکشاهی بیش از ۱۲۵ هزار رأس دام سبک و سنگین دارند.

۷۱۷۹/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.