به گزارش ایرنا، سردار جمال شاکرمی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه انتقاد سازنده و مطالبه گری حق و وظیفه ذاتی رسانه های جمعی و خبرنگاران است، اظهار داشت: نقدها و واکاوی منطقی مسائل و مشکلات از سوی رسانه ها باید همراه با ارائه راهکار و پیشنهادهایی برای بهبود شرایط شود.

وی تاکید کرد: نقدها و سوءگیری های مغرضانه موجب تخریب افراد، گروه ها و مسئولان نظام و به نوعی خدمت رسانی به دشمنان است که رسانه ها نباید وارد این بازی های مخرب شوند.

شاکرمی یادآور شد: رسانه ها باید به جای ریزشدن به مولفه ها و خطوط قرمز نظام و انتقاد غرض ورزانه از چهره های مطرح و افراد به بیان ظرفیت ها و دغدغه های عمومی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز از لحاظ سخت افزار و نظامی و دفاعی به هماوردی دشمن رسیده، تاکید کرد: اما دشمن اکنون به جای جبهه های سخت افزاری به جنگ نرم و فرهنگی روی آورده و در صدد ضربه زدن به انقلاب از این بعد است.

شاکرمی گفت: رسانه های متعهد و هوشمند در خط مقدم و سرباز اصلی جبهه فرهنگی هستند که باید با تولید برنامه های محتوامحور و ارزنده و ارزشی از آرمان های نظام دفاع کنند و به مقابله با جنگ نرم و فرهنگی دشمن بپردازند.

وی فضای مجازی را دو لبه تیز یک تیغ توصیف کرد و اظهار داشت: فضای مجازی توامان هم یک فرصت برای استفاده و جریان سازی سازنده در راستای خدمت رسانی به نظام و هم یک تهدید برای رسیدن دشمن به اهداف شوم خود است که باید توسط رسانه ها به سود انقلاب مدیریت شود.

وی همچنین یادآور شد: : سپاه و رسانه های جمعی ۲ طیف جریان ساز هستند که نقش مستقیمی در مدیریت افکار عمومی دارند و با همراهی و همکاری هم در اتحاد و همبستگی مردم و مسئولان نقشی سازنده دارند.

وی گفت: هدف و تلاش اصلی سپاه ایجاد هم افزایی بین مسئولان و دستگاه های مختلف به ویژه در رخدادهایی چون حوادث طبیعی و خدمت رسانی و حضور خودجوش در بین مردم حتی در دورترین و محروم ترین نقاط است.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.