زهره السادات حائری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور آمارگیری نمونه ای از باغات استان ایلام از ۳۰ تیر تا ۲۲ مرداد انجام می شود.

وی افزود: به منظور شناسایی نیازهای آماری برنامه ریزان بخش کشاورزی، انجام آمارگیری های نمونه ای کشاورزی یکی از برنامه های جاری مرکز آمار ایران است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام یادآور شد: طرح آمارگیری از باغات استان ایلام در سطح ۲۴۵ روستا و شهر نمونه با این تعداد بهره بردار اجرا می شود.

حائری گفت: در این طرح اطلاعات تعداد بهره بردارهای دارای فعالیت باغداری، مساحت باغ و قلمستان (به تفکیک ساده و مخلوط)، مقدار تولید محصولات باغی، تعداد درختان بارور و نهال، پیش بینی مقدار تولید محصولات در سال ۱۳۹۸ و ... جمع آوری می شود.

وی یادآور شد: طرح آمار گیری نمونه ای امسال بر اساس چارچوب های آمارگیری و سرشماری های انجام شده باغداران در سال ۹۳ انجام می گیرد.

حائری توضیح داد: در سرشماری و آمارگیری سال ۹۳ تعداد ۹ هزار و ۴۴۲ نفر بهره بردار دارای باغستان های فعال در استان ایلام سرشماری شدند که در سال آمارگیری های نمونه ای امسال پنج هزار و ۲۹۴ بهره بردار انتخاب شده اند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۶ هزار هکتار باغ است و از مهمترین محصولات باغی استان می توان به انگور، انجیر، انار، گردو، پسته و ... اشاره کرد.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.