به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز شنبه در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض برای آسیب دیدگان ناشی از سیل فرودین امسال در مرحله اول بازسازی و تعمیر خرابی ها تصویب شده است که تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۲۷۰ میلیارد ریال نیز کمک هزینه تعمیر و ساخت مسکن پرداخت شده است.


وی افزود: از مجموع ۲۲ هزار پرونده واحدهای متقاضیانی که درخواست آنها ارزیابی شد ۱۶ هزار و ۶۲۸ واحد برای تعمیر یا بازسازی تایید و همچنین تاکنون چهار هزار و ۹۰۰ واحد برای اخذ تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند.

کرمی یادآور شد: برای احداث ۸۷۰ واحد خسارت دیده نیز مجوز صدور پروانه صادر شده و با وجود آنکه زمان کمی از وقوع سیل در استان گذشته اما ۱۲ واحد نیز به طور کامل احداث و به سیل زدگان تحویل داده شد.

وی با ابراز رضایتمندی از روند بازسازی خرابی های سیلاب امسال تاکید کرد: این فرآیند در استان ایلام در مقایسه با دیگر استان های درگیر سیلاب از سرعت و شتاب بیشتری برخوردار بوده که البته در این راستا رعایت استانداردها و اصول ایمنی نیز لحاظ شده است.

معاون استاندار ایلام در مورد خسارت های سیل در حوزه کشاورزی هم گفت: در این بخش مشخصات ۹ هزار و ۸۸۵ متقاضی آسیب دیده در سامانه ثبت و با همکاری سپاه ایستگاه های پمپاژ آب کوچک ۲۱۱ متقاضی بازسازی و بهسازی شد.

روستانشینان دشت عباس با کمبود آب مواجه اند

نماینده مردم شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی از برخی مناطق روستانشین شهرستان دهلران برخی از روستاهای منطقه دشت عباس در شرایط بسیار سخت از لحاظ تامین آب شرب قرار دارند که تا زمان اتمام پروژه آبرسانی به این مناطق، آب و فاضلاب روستایی به جای هفته ای یکبار ۲ بار در طول هفته آب این روستاها را تامین کند.

شادمهر کاظم زاده یادآور شد: در موضوع سیلاب احداث ۹۹۰ واحد و ابنیه شخصی تصویب شده که با توجه به وسعت آسیب های سیل انتظار این است که مسئولان استان با تلاش و رایزنی این تعداد واحد را افزایش دهند.

وی همچین خواستار تسریع در پرداخت خسارت کشاورزان سیل زده و شتاب بخشی در تکمیل پروژه پتروشیمی دره شهر شد که با راه اندازی این طرح روند توسعه و اشتغال پایدار استان ایلام افزایش خواهد یافت.

کسری چهار هزار مگاواتی برق در استان ایلام

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام هم گفت: سهم برق استان ایلام در سال جاری ۶۱ هزار مگاوات است که با توجه به مقدار مصرف مشترکان استان چهار هزار مگاوات کسری برق داریم که باید این کسورات از محل مدیریت بهینه برق توسط مشترکان به ویژه بخش های دولتی و خصوصی تامین و جبران شود.

هادی شیرخانی یادآور شد: باتوجه به دمای هوا در استان ایلام ۲۰ روز کاری با چالش مصرف خارج از عرف برق مواجه هستیم که باید با تدابیر دستگاه های اداری و سایر مشترکان این ۲۰ روز مشکل ساز نیز بدون هیچ قطعی یا افت برق طی شود.

وی تاکید کرد: امسال برخلاف سال گذشته سعی شرکت برق جلوگیری از قطعی یا افت برق در استان ایلام بود که با تدابیر اتخاذ شده و نیز همکاری مشترکان این هدف محقق شد و برنامه برای باقیمانده روزهای گرم امسال نیز تداوم همین روند با همراهی مشترکان اداری، خصوصی و خانگی است.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.