استاندار ایلام گفت: مردم روستای چم‌شیر بیش از 15 سال منتظر تملک زمین‌ها و خانه‌های خود توسط وزارت نیرو بودند و به همین دلیل در طول این سال‌ها مردم منطقه آن گونه که باید خدمت دریافت نکردند چون امکان جابجایی وجود داشت ، تا اینکه سیل و مشکلات کنونی به وجود آمد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، «قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور «سید علیرضا آوایی» وزیر دادگستری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: هم‌اکنون مردم روستای چم‌شیر ناراحت هستند و وزارت نیرو باید 600 میلیارد تومان تصویب شده را برای تملیک این اراضی و خانه‌های مردم پرداخت کند تا چم‌شیر جابجا شود.

وی  وحدت و همدلی در سیل اخیر را مایه‌ی حل بسیاری از مشکلات دانست و گفت: پیشگیری برگ برنده ما در تقابل با بحران سیل بود و قبل از سیل با پیش بینی درست و پیشگیری به موقع و اطلاع رسانی قوی علاج واقعه را قبل از وقوع کردیم که  تنظیم ورودی و خروجی آب سدها قبل از بارندگی های سیل آسا، جابجایی خانوارها و روستا هایی که در معرض سیل بودند، ایمن سازی آبراهه ها و مسیر های منتهی به شهر ها، آگاه سازی طبیعت گردان از وقوع خطر و پیشگیری از اطراق آنان در مسیر ها و بستر رودخانه ها و ... از جمله تمهیداتی بود که قبل از سیل ویرانگر فروردین ماه انجام شد .

  استاندار ایلام اصریح کرد: توانستیم صدای مردم مناطق سیل زده استان را به گوش مسئولان کشور برسانیم و  در این راستا بیش از ۳۰ هیئت بلند پایه کشوری و لشکری به ایلام آمدند و از مناطق سیل زده استان بازدید کردند و در جریان وضعیت و شرایط منطقه قرار گرفتند .

وی در ادامه به وزرای معین تعیین شده برای مناطق سیل زده استان اشاره کرد و گفت: در مرحله اول دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان و در مرحله دوم دکتر آوایی وزیر دادگستری بعنوان وزیر معین استان انتخاب شدند که اینجا لازم است از تلاش های این دو عزیز تشکر نمایم .

سلیمانی دشتکی در پایان همدلی و همراهی مردم و مسئولان را عاملی مهم در مهار سیل عنوان کرد و گفت؛ در اینجا لازم است از تمام عوامل ستاد بحران استان، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما، هلال احمر، کمیته امداد، نهادها و ارگانهای درگیر در کار رسانه ها، مشارکت مردم و همه عزیزانی که در مراحل مختلف سیل کمک کار بودند تقدیر و تشکر می‌کنم .

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام همچنین، در دیدار وزیر دادگستری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام راز موفقیت استان در مهار سیل ویرانگر فروردین ماه را وحدت و همدلی آحاد مختلف مردم با مسئولان در استان عنوان کرد و گفت؛ در این میان نقش امام جمعه ایلام در ایجاد این وحدت و همدلی قابل تقدیر است.  

وی با تاکید بر این مطلب که امروز راه مبارزه با مشکلات حفظ همین روحیه وحدت و برادری است، اضافه کرد؛ امروز خطبه های نماز جمعه استان جایگاه وحدت و برادری است و این رویکرد مثبت باعث ایجاد هم افزایی در امور پیش روی استان شده است.  

استاندار ایلام در ادامه به حضور میدانی نماینده محترم ولی فقیه در استان در سیل اخیر اشاره کرد و گفت؛ در هنگام حادثه همه کمک کردند از  نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه و ارتش و بسیج تا دستگاه های امدادی و خدمات رسان و صدا و سیما و هلال احمر و رسانه ها همه پای کار آمدند و توانستیم از این آزمون سخت، سربلند بیرون بیائیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.