استاندار ایلام گفت: با توجه به درپیش بودن اربعین نیازمند تعامل و همکاری گسترده تر دو کشور ایران و عراق با محوریت ایلام و واسط برای هرچه باشکوه برگزار کردن این مراسم بین‌المللی هستیم .

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری «قاسم سلیمانی دشتکی»  در راس هیئتی به استان واسط عراق سفر کرد و در بدو ورود مورد استقبال محمد‌جمیل المیاحی استاندار جدید واسط عراق قرار گرفت .

در این سفر که دومین دیدار استاندار ایلام با استاندار جدید واسط عراق است معاونین امور عمرانی و اقتصادی استاندار، مشاور سفیر ایران در عراق، رایزن اقتصادی ایران در عراق، فرماندار مهران، مدیرکل جهاد کشاورزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها و چند تن دیگر از مسئولان استانی نیز حضور داشتند استاندار ایلام در نشست مشترک بین مسئولان دو استان ضمن ابراز خوشحالی از سفر به این استان ، اظهار کرد: روابط دو استان ایلام و واسط از گذشته حسنه بوده است و این دیدار نیز به مناسبات فی مابین تحرک بیشتری می بخشد .

وی با بیان اینکه این روابط می‌تواند فراتر از محدوده دو استان در مناسبات بین دو کشور ایران و عراق تاثیرگذار باشد، خواستار اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه های گذشته بین دو استان شد و تصریح کرد: با توجه به درپیش بودن اربعین نیازمند تعامل و همکاری گسترده تر برای هرچه باشکوه برگزار نمودن این مراسم بین المللی هستیم .

استاندار ایلام در ادامه خواستار تشکیل کمیته ای مشترک با ریاست دو استاندار در جهت مدیریت هرچه بهتر مراسم اربعین شد و تاکید کرد: به صورت متناظر کمیته‌های مشترک با مسئولیت مسئولان دو استان در حوزه های مختلف اربعین شکل گیرد که این مهم می تواند باعث ایجاد هم افزایی در مراسم اربعین گردد .

استاندار ایلام در ادامه خواستار ایجاد کنسولگری در استان و مکاتبات لازم در خصوص حذف ویزا ما بین دو استان شد و ادامه داد: لازم است در ایجاد بازارچه های دو طرف مرز و ایجاد یک شهرک صنعتی مشترک بر اساس توافقات قبلی پیگیری های لازم صورت پذیرد .

در ادامه این دیدار «محمد جمیل المیاحی»  استاندار واسط عراق ضمن ابراز خرسندی از حضور استاندار ایلام و هیئت همراه در عراق خواستار مشارکت بیشتر استان در امور مختلف زوار ایرانی در خاک عراق شد و اظهار کرد: لازم است در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان مشارکت طرف ایرانی بیشتر شود .

وی در ادامه ضمن اعلام پایبندی به تعهدات در تفاهم نامه های قبلی، تصریح کرد: علاوه بر مراودات مختلف با استان ایلام فصل مشترک و محوری ما با ایران برگزاری باشکوه مراسم اربعین است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود .

در پایان این دیدار در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل مربوط به مرز، مقوله اربعین، مسائل تجار و بازرگانان، بازارچه های مرزی، بهداشت و درمان، حمل و نقل، منابع طبیعی و ... بین دو طرف تفاهم نامه هایی امضا شد .  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.