علی سلیمی روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: یکی از مزیت های مهم شهرستان بدره دامپروری و تولید محصولات دامی از جمله پشم است، هم اکنون سالانه حدود ۱۲۰ تن پشم تولیدشده در این شهرستان تبدیل به فرش های نفیس می شود.

وی افزود: این شهرستان منطقه ای مستعد و خوش آب و هواست که هم اکنون در آن طرح پشم تا فرش در آن اجرا می شود.

وی عنوان کرد: اداره امور عشایر بدره اقدام به اجرای پروژه پشم تا فرش در شهرستان کرده که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی محصولات عشایری سبب ایجاد اشتغال ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در میان این شهرستان شده است.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام تصریح کرد: نخ تولیدی شهرستان در این شهرستان به فرش های دست بافت نفیس تبدیل می شود، پشمی که در بدره تولید می شود پس از یک سری فرآوری به خانه های روستائیان منتقل و با دستان هنرمند بانوان روستایی محصولی باارزش تولید و روانه بازارهای جهانی می شود.

سلیمی افزود: تولید یک هزار تن گوشت قرمز، ۹۵۰ تن شیر و ۱۷ تن روغن حیوانی در سال از ظرفیت های حوزه دامپروری شهرستان بدره است.

شهرستان بدره دارای ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیت بیش از سه هزار نفر است که در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری سبک و سنگین فعالیت می کنند و با توجه به نگهداری بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، سه هزار تن شیر و ۲۰۰ تن سایر محصولات وابسته دامی تولید می کنند.

بدره در ۸۷ کیلومتری ایلام قرار دارد که طبق نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن دارای ۱۵ هزار و ۶۱۴ نفر جمعیت دارد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1207003
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.