به گزارش ایرنا، حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست اشتغال و سرمایه گذاری جامعه ایثارگران استان ایلام اظهار داشت: با توجه به محدودیت های استخدام دولتی و وجود جوانان دانش آموخته و بیکار باید به دنبال راهکارهای جایگزینی باشیم که می توان از ظرفیت های ویژه اشتغال در حوزه نوین و دانش بنیان بهترین استفاده را برد.
وی گفت: حرکت به سمت کارآفرینی با حمایت و مشاوره می تواند منجر به ایجاد یک کسب و کار مولد و پایدار شود و افراد جویای کار را به هدف داشتن یک شغل مناسب برساند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: جامعه ایثارگران و شهدا بر گردن همه ملت حق دارند و باید حمایت شوند و ما در این زمینه از هیچ تلاشی در راستای خدمات رسانی و تسهیل امور آنان فروگذار نخواهیم بود.
نعمتی اضافه کرد: اکنون بیشترین درصد جامعه ایثارگران متعلق به استان ایلام است که شرایط مرزی و سال ها درگیری در مناطق مختلف این استان مبین این ادعا است.
وی تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای هلدینگ های اقتصادی و سرمایه گذاری همانند کوثر است که می تواند با اجرای طرح های مختلف در استان بخش قابل توجهی از ایثارگران بیکار و فرزندان آنها را مشغول بکار کند.
نعمتی ادامه داد: آموزش و مشاوره می تواند از افراد دانش آموخته بیکار فرد توانمند و کارآفرین بسازد که با حمایت دولت و دریافت تسهیلات هم باعث ایجاد شغل برای خود شود و هم با کارآفرینی برای شمار زیادی از بیکاران شغل ایجاد کند.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: از آنجایی که تسهیلات اشتغال منابع دولت است باید حساسیت و نظارت ویژه ای پیگیری شوند تا منجر به ایجاد شغل پایدار برای افراد شوند و انحراف نداشته باشند.
وی از مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام خواست که در کنار پرداخت تسهیلات به ایثارگران برای ایجاد اشتغال آموزش و مشاوره را بیشتر مد نظر قرار دهد.
نعمتی در ادامه به وجود ظرفیت های ویژه مرز مهران، اربعین، گردشگری، صنایع پایین دست نفت و گاز و دسترسی به بازار بزرگ صادرات عراق اشاره کرد و افزود: می توان با استفاده مناسب از این ظرفیت های ویژه با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همچنین فعال شدن هلدینگ های سرمایه گذاری زمینه اشتغال افراد جویای کار را به خوبی فراهم کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام نیز در این نشست گفت: از دستگاه های اجرایی انتظار داریم که از سهم 25 درصدی جذب ایثارگران استفاده کند و در جذب نیرو و اشتغال به این افراد نیز توجه کند.
سلمان رستمیان اظهار داشت: اکنون طرح های مختلفی قرار است در بخش نفت و گاز و پتروشیمی در استان اجرا شود که انتظار داریم از افراد ایثارگر دانش آموخته متناسب با این طرح ها که بومی منطقه نیز هستند استفاده شود.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.