کامران سلیمان پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار گندم از کشاورزان شهرستان های آبدانان، مهران و دهلران خریداری شده و پیش بینی می شود که میزان خرید گندم تا 270 هزار تن برسد.
وی افزود: باتوجه به اینکه پرداخت مطالبات کشاورزان به روز است تاکنون مبلغ 390 میلیارد ریال به حساب آنها واریز شده و 570 میلیارد ریال نیز بهای کلزا به آنان پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام از آماده سازی 40 مرکز خرید گندم در استان خبر داد و ادامه داد: از این تعداد 14 واحد سیلو و 26 واحد مراکز موقت مباشرین هستند و بزودی کار برداشت گندم از مناطق شمالی نیز شروع می شود.
سلیمان پور گفت: سال گذشته 189 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که پیش بینی می شود این میزان امسال به 270 هزار تن برسد.
وی به وضعیت برداشت کلزا پرداخت و ادامه داد: سال گذشته 13 هزار و 800 تن کلزا از کشاورزان خریداری شد که با توجه به افزایش سطح زیرکشت پیش بینی می شود امسال این میزان به بیش از 20 هزار تن افزایش یابد.
ویاضافه کرد: اکنون بیش از 80 واحد کمباین به کار برداشت محصولات کشاورزی در مناطق جنوبی استان مشغول هستند.
به گزارش ایرنا، 86 هزار هکتار از اراضی دیم و 55 هزار هکتار از اراضی آبی استان ایلام به کشت گندم و 10 هزار هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص یافت.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.