به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام و انعقاد تفاهم نامه همکاری با این دستگاه فرهنگی اظهار داشت: استان ایلام منبعی بزرگ و نادر از وقایع جنگ تحمیلی است که به طور شایسته و کارشناسی شده به آنها پرداخته نشده است.
وی یادآور شد: با توجه به شرایط سنی و جسمانی رزمندگان و یادگاران جنگ تحمیلی و خانواده های آنها و کسانیکه خاطرات ارزشمندی از دوران دفاع مقدس دارند باید در گردآوری خاطرات این افراد تعجیل شود و هم اکنون نیز تعداد بسیار زیادی از این افراد به دلایل جسمانی و یا تحلیل حافظه قادر به بازگویی خاطرات خود نیستند و عده ای نیز متاسفانه دار فانی را وداع کرده اند.
شرف بیانی تاکید کرد: باید با همکاری دیگر دستگاه های فرهنگی و برنامه سازان خاطرات و اسناد شفاهی این افراد گردآوری و ثبت و برای نسل های آتی ماندگار شود قبل از اینکه دسترسی به این اقشار خاص سخت یا غیرممکن شود.
وی در مورد راهیان نور و یادمان های دفاع مقدس هم افزود: زیرساخت یادمان های دفاع مقدس استان ایلام نیازمند توسعه و به سازی است که نبود ردیف اعتبارات ملی برای یادمان ها، راهیان نور، باغ موزه و ... باعث کندی در روند توسعه و تجهیز طرح های مرتبط با حوزه دفاع مقدس استان است.
وی احداث باغ موزه دفاع مقدس با توجه به نقش مردم ایلام در جنگ تحمیلی را یکی از مطالبات مهم استان دانست و افزود: تکمیل اسنادی، محتوایی، تجهیزاتی و ... نیازمند همکاری عامه مردم، ایثارگران و اداراتی است که در جنگ تحمیلی نقش داشته اند.
وی در ادامه از مدیرکل صدا و سیمای استان ایلام خواست در زمینه تولید مستند، تامین اسناد و آرشیو صوتی و تصویری به جای مانده از زمان جنگ تحمیلی، تولید کتب صوتی، تولید برنامه های با محوریت جنگ تحمیلی در محل باغ موزه دفاع مقدس و ... با اداره کل حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس همکاری کند.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز ایلام نیز در این دیدار گفت: استان ایلام در حوزه دفاع مقدس جای کار دارد و این ظرفیت های غنی و ناشناخته می تواند محور تولید برنامه های متعدد و بی نظیری در این حوزه باشد.
محمد بازوند افزود: تدوین و تولید اطلس دفاع مقدس استان ایلام یک نیاز ضروری است که در این اطلس جامع و کامل تمام وقایع و روزشمارهای جنگ تحمیلی در بخش های فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی، بومی، عملیاتی و ... گنجانده شود.
وی با اعلام آمادگی و استقبال از پیشنهاد مسئولان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام مبنی بر همکاری با این مرکز نسبت به ایجاد زیرساخت های مورد نیازی چون تامین فیبرنوری تاکید داشت.
بازوند همچنین نسبت به تولید و تهیه فیلم مستند، آثار صوتی و تصویری و رادیویی، تهیه کتب صوتی، تامین اسناد آرشیوی و ... به مسئولان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قول مساعد داد.
به گزارش ایرنا، استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی 11 هزار جانباز و سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.