به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه دوشنبه در گفتو گویی خبری اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی ها و بر اثر تخریب پل های ماژین و گاومیشان ارتباط با منطقه ماژین بطور کامل قطع شده است.
وی افزود: این پل ها تنها راه امدادرسانی به این مناطق بود که اکنون تخریب آنها خسارت های بسیاری به بار آورده است.
استاندار ایلام با بیان اینکه آب شرب این شهرستان نیز کدر شده و مردم را دچار مشکل کرده، گفت: یکی از مشکلات مشترک شهرستان دره شهر با استان لرستان سد سیمره است که خروجی آن به هر 2 استان لطمه وارد می کند و نیز پشت این سد به روستاهای لرستان صدمات بسیاری وارد کرده است.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه استانداران این 2 استان و مسئولان کشوری باید بصورت ویژه کمک کنند، گفت: علاوه بر دره شهر در دهلران نیز بر اثر رگبار شدید بسیاری از منازل، مزارع و دشت ها دچار آسیب شده بارندگی در این شهرستان به حد نهایی رسیده است.
وی افزود: سیل در آبدانان به سمت سد دویرج کشیده می شود که مناطق زیر دست آن در معرض خطر هستند که در تلاشیم با کنترل کردن سد و ایجاد کانال های انحرافی از خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.
استاندار ایلام یادآور شد: جاده های استان نیز در 150 نقطه دچار رانش و ریزش شده و تردد درد این مسیرها با اختلال روبرو است.
سلیمانی دشتکی به قطع 12 ساعته ارتباطات تلفنی اشاره کرد و گفت: بر اثر قطع شدن شبکه فیبر نوری در سه نقطه قصرشیرین کرمانشاه، کوهدشت لرستان و جاده ایلام به مهران ارتباط مخابراتی در ایلام قطع شد که با تلاش دستگاه های ذیربط رفع شد.
وی در ادامه به خسارات های وارده به زیرساخت ها، پل ها، منازل مسکونی، مزارع و مراتع و زمین های کشاورزی و احشام اشاره کرد و گفت؛ بایستی به سرعت وارد کار شده و از منابع مختلف جبران خسارت کرد تا روال زندگی مردم به حالت اولیه خود برگردد.
استاندار ایلام با بیان اینکه خسارات وارده باید به سرعت جبران شود، گفت: اگر تمهیدات لازم در نظر گرفته نمی شد وضعیت بدتر از این می شد اما تلاش گسترده مجموعه درگیر در کار از خسارات بیشتر جلوگیری کرد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: همه دستگاه های امدادرسان در سطح استان برای رفع مشکلات و امدادرسانی به مردم بسیج شده اند و مردم نیز به هشدارها توجه نموده و از ترددهای غیرضروری هنگام بارندگی و سیل بپرهیزند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.