عبدالمالک شنبه زاده شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سیلاب امروز در شهرستان بدره 2 خمره جای آذوقه متعلق به دوران اواخر ساسانی و اوایل دوره اسلامی هویدا و کشف شده است.
وی افزود: به محض اطلاع از این موضوع بلافاصله یگان حفاظت میراث فرهنگی به منطقه اعزام و با همکاری نیروی انتظامی 2 خمره در حال بیرون آوردن و انتقال به موزه شهرستان دره شهر هستند.
شنبه زاده یادآور شد: یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان فعال و برای مراقبت از آثار تاریخی که توسط سیل در مناطق مختلف ایلام آشکار می شوند در حال آماده باش هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از همشهریان و انجمن های میراث خواست در مراقبت از آثار تاریخی همکاری لازم را با مسئولان امر داشته باشند.
وی اخبار منتشر شده مبنی بر کشف عتیقه در بدره را تکذیب کرد و گفت: این خمره‌ها جهت نگهداری به موزه دره‌شهر انتقال داده می‌شوند و عتیقه‌ای در کار نبوده است.
شنبه زاده تاکید کرد: از شهروندان انتظار داریم با توجه به بارندگی ها و احتمال وقوع سیل در صورت تهدید و تخریب بناهای تاریخی این اداره را در جریان قرار دهند.
به گزارش ایرنا، ایلام دارای یک هزار و 700 اثر تاریخی در مناطق مختلف استان است که حدود 800 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.