شاپور هادی زاده عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دبی آب ورودی به چهار رودخانه شهرستان آبدانان طی بارش های سیلابی اخیر و فعلی چهار الی پنج برابر سال های گذشته است.
وی افزود: بر اثر بارش شدید باران سیل بند منطقه چم هواس شهر آبدانان به طور کامل تخریب و سیلاب وارد خیابان شده است و به ساکنان در معرض خطر این منطقه دستور تخلیه منازل ابلاغ شده تا هرچه سریعتر نسبت به نقل مکان به مناطق امن تر اقدام کنند.
هادی زاده یادآور شد: همچنین ساکنان محله پونه به علت طغیان رودخانه مجاور این محله و نیز بخشی از محله فرهنگیان به خاطر ریزش تپه مشرف به این منطقه در معرض خطر قرار دارند که باید هرچه سریع تر اقدام به ترک منازل خود کنند.
وی یادآور شد: بیشتر راه های دسترسی عشایر به علت باران شدید تخریب شده و ارتباط با 6 روستای شهرستان نیز قطع است.
شهردار آبدانان تاکید کرد: قبل از شروع بارش ها ستاد بحران شهرستان نسبت به استحکام سازی مسیل ها و سیل بندهای مناطق مختلف آبدانان اقدام کرد که این فعالیت ها باعث شده حجم خسارات وارده کاهش یابد.
وی توضیح داد: اما حجم بارش های تند سیلابی به حدی است که پذیرش این مقدار آب از توان رودخانه ها و سیل بندها و جداول سطح شهر خارج است.
شهردار آبدانان با هشدار به برخی افراد که در محل های حادثه دیده تجمع کرده و اقدام به گرفتن عکس و فیلم می کنند، از مردم خواستاز تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری تا هم برای آنها حادثه ای رخ ندهد و هم سرعت خدمات دهی به مناطق آسیب دیده بیشتر شود.
هادی زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه بارش باران همچنان با شدت در حال بارش است، تا زمان اتمام ریزش های جوی امکان برآورد خسارت های اولیه از مناطق حادثه دیده و زیرساخت ها وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در نقاط مختلف استان ایلام تا سه شنبه هفته جاری ادامه دارد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.