عبدالمالک شنبه زاده روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 151 هزار و 500 مسافر و گردشگر در اقامتگاه های نوروزی شامل هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، خانه مسافر، کمپ های دائم و موقت و مدارس سراسر استان اسکان یافتند.
وی از حضور گردشگرانی از کشورهای آلمان، ژاپن، دانمارک و بازدید آنان از موزه مردم شناسی قلعه والی شهر ایلام خبر داد و افزود: بیشتر گردشگران خارجی در نوروز امسال توسط شرکت های گردشگری به این استان سفر کرده اند.
شنبه زاده تاکید کرد: در این ایام آمار بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از موزه‌های ایلام نسبت به سال گذشته افزایش یافته و پیشینه تاریخی و فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیش از پیش به علاقمندان و بازدید کنندگان معرفی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: از ابتدای نوروز تا کنون از 112 مرکز اقامتی، 132 واحد بین راهی و 64 دفتر گردشگری بازدید به عمل آمد.
وی اضافه کرد: آن دسته از مسافرانی که از قبل نوروز نسبت به رزرو هتل‌ها، اقدام کرده و هم‌اکنون به دلیل وقوع سیل امکان حضور در مراکز اقامتی را نداشته اند، هیچگونه هزینه کنسلی دریافت نخواهد شد.
شنبه زاده افزود: با توجه به بارش های شدید 2 روز گذشته و بروز سیل در بیشتر مناطق مختلف ایلام کار بررسی تخریب و خسارت احتمالی به آثار تاریخی استان نیز در دستور کارشناسان قرار گرفته است.
ایلام دارای یک هزار و 700 اثر تاریخی در مناطق مختلف استان است که حدود 800 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7180/3032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.