به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در جلسه تعیین تکلیف سپرده گذاران خوشه طلایی اظهار کرد: تلاش های دامنه داری برای رفع مشکل سپرده گذاران مهر ماندگاه ایلام (خوشه طلایی) طی ماه های گذشته انجام شده است.
وی افزود: با تلاش ها و پیگیری های تلفنی، حضوری، مکاتبه و نشست های مکرر و تلاش مجموعه استانداری، دادستانی، اطلاعات، بازرسی، سازمان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی و ... خوشبختانه سران قوا یک هزار و 30 میلیارد ریال اعتبار در اختیار بانک کشاورزی قرار دادند که بزودی ۹۵ درصد افراد سپرده گذار به حق و حقوق خود می رسند.
استاندار ایلام ادامه داد: همه برای به سرانجام رسیدن این موضوع و حذف مسایل امنیتی آن و رفع مشکل سپرده گذاران تلاش کردند.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: سران سه قوه با فرمان رهبر معظم انقلاب برای مسائل حساس تشکیل جلسه می دهند و برای این موضوع نیز مصوبه ای اعلام شد که می تواند مشکل سپرده گذاران را برطرف کند.
سلیمانی دشتکی در عین حال بر لزوم برخورد قاطع و جدی با موسسات مالی که به شکل غیر قانونی فعالیت می کنند تاکید کردو به عموم مردم نیز هشدار داد سرمایه های خود را در مراکزی که صلاحیت های لازم و مجوزهای قانونی را کسب نکرده اند، قرار ندهند.
وی اظهار داشت: کمیته ای به منظور بررسی مطالبات موسسه مهر ماندگار تشکیل و در کوتاه ترین زمان برای تعیین تکلیف و نحوه پرداخت مطالبات سپرده گذاران فرآیند لازم صورت پذیرد.
وی همچنین از بانک کشاورزی خواست که با بانک کشاورزی مرکز مکاتبه کند تا زیر نظر کمیته قضایی، امنیتی و اجرایی کار پرداخت پیش برود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، 2 هزار و ۹۱۹ نفر در موسسه غیر مجاز مهر ماندگار ایلام سپرده گذاری کرده اند که 2 هزار و ۷۷۲ نفر از آنها کمتر از 300 میلیون ریال در این موسسه سپرده دارند و ۱۴۲ نفر بیش از ۶۵ درصد کل سپرده این موسسه را در آن سرمایه گذاری کرده اند که بالغ بر 60 میلیارد ریال می شود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.