به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های استان اظهار داشت: با توجه به پیشرفت های علمی در جهان شیوه های کتابخوانی تغییر کرده و با وجود وسایل ارتباطی و اینترنتی باید به سمت تغییر الگوها در این خصوص حرکت کرد.
وی خواستار ارائه آمار دقیق از وضعیت کتابخوانی شد و افزود: باید جایگاه استان را در این حوزه مشخص و نیازها و فعالیت هایی را که در این خصوص لازم است انجام دهیم.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اکنون شیوه کتابخوانی تغییر کرده است، گفت: برای علاقه به ترویج فرهنگ کتابخوانی باید جاذبه و گیرایی کتاب ها را افزایش داده و با تطبیق وضعیت پیشرفت علمی در دنیا به جلو حرکت کنیم.
وی با اشاره به جایگاه مطلوب و علمی این استان در بحث تحصیلات، گفت: افراد هدف و جوانان ما در سنین 15 تا 49 سال بالای 94 درصد باسواد هستند و می توانند با افزایش سرانه مطالعه در بین آنها سرانه مطالعه استان را بالا ببریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما به دنبال مکان مناسبی برای ایجاد خانه امید بازنشستگان در استان هستیم که در این خصوص مدیران ذی ربط باید تلاش کنند تا مکانی مناسب را به این امر اختصاص دهند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.