طیار فیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار در سال های گذشته 9 هزار هکتار بود که با افزایش 50 درصدی هم اکنون 14 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیرکشت محصولات کشاورزی رفته است.
کشاورزان دره شهری امسال با استفاده از تغییر الگوی کشت توانستند سال خوب و پرباری را در کشت انواع محصولات زراعی تجربه کنند.
وی افزود: در کنار محصولات زراعی کشت کلزا نیز امسال از رونق خوبی برخوردار است و نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش سطح زیرکشت داشته ایم، همچنین سطح زیر کشت گندم در این شهرستان در سال زراعی جاری به نسبت پارسال 20 درصد افزایش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر یادآور شد: تناوب زراعی ، تغذیه مناسب و مدیریت مصرف آب و آبیاری تکمیلی در اراضی دیم موجب افزایش 50 درصدی کشت محصولات زراعی در شهرستان شده است.
فیلی تاکید کرد: از مجموع 16 هزار هکتار اراضی قابل کشت شهرستان دره شهر امسال توانستیم 14 هزار هکتار از اراضی را تحت پوشش محصولات گندم و باقلا و نیز کلزا و حبوبات و سبزی و صیفی ببریم که بیشترین سطح زیرکشت گندم با حدود 10 هزار هکتار است.
وی اضافه کرد: کشاورزان دره شهری امسال توانستند بیش از 10 نوع محصول را در اراضی خود کشت و پیش بینی می شود از این میزان سطح زیرکشت بیش از 40 هزار تن انواع محصولات زراعی برداشت کنند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.