به گزارش ایرنا، محمدرضا شیرخانی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دانشجویان تمام دانشگاه های استان ایلام و نیز دانشجویان ایلامی مشغول تحصیل در دیگر دانشگاه های سراسر کشور برای حضور در بازارچه تولیدات دانشجویی با مراجعه به سایت دانشگاه ایلام در طرح چرتکه ثبت نام کنند.
وی افزود: دانشجویان دارای کارت دانشجویی از امروز تا ششم اسفندماه فرصت دارند با مراجعه به سایت دانشگاه ایلام در طرح چرتکه ثبت نام و محصولات تولیدی خود را برای عرضه در بازارچه آماده کنند.
شیرخانی یادآور شد: این بازارچه در راستای تفاهم نامه بین شورای اجتماعی وزارت کشور و وزارت علوم و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و نیز فراهم سازی بسترهای اشتغال دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی است.
وی توضیح داد: برای اینکه دانشجویان بعد از اتمام تحصیل دغدغه اشتغال و کسب درآمد نداشته باشند، دانشگاه ها سعی در ترغیب این قشر به منظور فراگرفتن آموزش های مهارت محور دارند.
وی گفت: هدف از تشکیل این بازارچه این است که دانشجویان شاغل در دانشگاه های استان ایلام آثار تولیدی خود در زمینه های مختلف را عرضه کنند و درآمد حاصل از فروش محصولات نیز به خود دانشجوی صاحب اثر تعلق دارد.
شیرخانی افزود: به همه دانشگاه های استان ایلام برای شرکت دانشجویان این مراکز آموزشی فراخوان داده شده که محصولات تولیدی خود در حوزه های مختلف را آماده کنند.
به گفته وی غرفه های این نمایشگاه به صورت رایگان از طرف دانشگاه ایلام در اختیار دانشجویان قرار گرفته و محل برگزاری بازارچه نیز در ورودی دانشگاه تعبیه شده تا علاوه بر دانشگاهیان عامه مردم نیز در مدت برگزاری نمایشگاه از آن دیدن و برای خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنند.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه باتوجه به اینکه اولین بار است تشکیل می شود بدون شک از تنوع و حجم گسترده کالا برخودار نیست اما یک تجربه و پله اول برای برگزاری نمایشگاه های اتی دانشجویی است.
وی یادآور شد: از مدیرکل امور اجتماعی استانداری هم خواسته شده که با دستگاه های مختلف اداری به منظور بازدید از نمایشگاه هماهنگ کنند تا در صورت امکان با دانشجویانی که دارای آثار بازار پسند هستند برای تولید انبوه و تجاری سازی محصول رایزنی و مذاکره کنند.

** اشتغال بعد از تحصیل هدف اصلی دانشگاه ایلام برای دانشجویان است
مدیرفرهنگی دانشگاه ایلام نیز گفت: در این نمایشگاه دانشجویان قبل از فارغ التحصیل شدن با بازار کسب و کار و دریافت درآمد و تولید محصول آشنا می شوند.
حمیدرضا ایمانی پور افزود: باتوجه به اینکه دانشگاه ایلام به سمت ارائه آموزش های مهارت محور حرکت می کند بنابرین در سال های اخیر در کنار تحصیل روتین کلاس ها و کارگاه های آموزشی مهارتی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ... برای دانشجویان برگزار می کند.
وی اظهار داشت: دانشجویان در این کارگاه ها آموزش ها و مهارت های خلاقانه را فرامی گیرند تا بعد از پایان تحصیل بتوانند با راه اندازی کسب و کار، برای خود درآمدزایی ایجاد کنند.
به گزارش ایرنا، 30 هزار نفر دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام در رشته های مختلف در حال تحصیل هستند.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.