به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله ساجدی روز چهارشنبه در ویژه برنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: زوج های جوان و دختران جامعه ما باید کسب آرامش و توفیق همه جانبه در زندگی خود معیار های شخصیتی حضرت زهرا(س) را به عنوان الگو و معیار خود قرار دهند.
وی افزود: بدون شک اگر زوجین الگوی زناشویی و فرزندپروری خاندان رسالت به ویژه حضرت زهرا (س) و علی (ع) را الگوی خود قرار دهند، این همه مشکلات و ناهنجاری ها در درون خانه ها و انبوه پرونده های طلاق ایجاد نمی شود.
ساجدی یادآور شد: علت اینکه بیشتر زندگی های کنونی از استحکام و دوام یا احترام متقابل برخودار نیست، فاصله گرفتن افراد از مبانی دینی و الگوهای شخصیتی است.
به گفته وی حضرت زهرا (س) به عنوان بانویی با ویژگی هایی چون عالم، آگاه به مسائل روز، شجاع، باهوش، موقر، با متانت، صبور و ایثارگر ،برای دفاع از حق امام و ولی فقیه زمانش جان خود را نیز بذل می کند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام نیز گفت: جامعه کنونی ما از شناخت حضرت زهرا (س) عاجز است چرا که این بانوی بزرگوار دارای ابعاد شخصیتی دنیوی و اخروی هستند که در طول زندگی مشترک، محیط خانه را برای همسر و فرزندان امن و آرام کردند.
مریم شادی وند افزود: نباید وجوه شخصیتی این بانوی مکرم برای جوانان و نوجوانان و زوجین ناشناخته بماند و نباید از این الگوی واقعی و در دسترس فاصله بگیریم که ایجاد فاصله با این معیار عینی موجب سردرگمی افراد در محیط خانه و اجتماع می شود.
وی افزود: از عمده مشکلات خانواده ها خلا گفتمان بین نسلی و عدم درک متقابل والدین و فرزندان از همدیگر و ایجاد شکاف بین اعضای خانواده ها است در حالیکه با گفتگوی منطقی و اصولی می توان بسیاری از چالش ها و مشکلات بین اعضای خانواده را حل و فصل کرد.
شادی وند تاکید کرد: نسل جدید برخلاف نسل های گذشته با اراتباطات بیشتری در قالب فضای های مجازی، اینترنت، ماهواره، تلویزیون دارند که این دریچه های ارتباطی به راحتی می توانند ذهن و تربیت فرزندان را از محیط خانواده به سمت خود سوق دهند.
وی همچنین به مربیان و اولیای مدارس توصیه کرد: در کنار تدریس دروس تئوری یکی از مواردی که باید در نظر بگیرند شهروندپروری و نوع دوست پروری در بین دانش آموزان است که این دو فاکتور در تربیت بچه ها تاثیر گذاری شگرفی خواهد داشت.
اقامه عزا در سوگ حضرت زهرا (س) در پایان این مراسم برگزار شد.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.