به گزارش ایرنا، یارالله نصیری روز سه شنبه در نشست مجمع عالی بسیج شهرستان دهلران با اشاره به انجام و اجرای زیرساخت های بازارچه مرزی چیلات اظهار داشت: رایزنی ها با طرف عراقی برای گشایش این مرز ادامه دارد و منتظر صدور مجوز از طرف عراقی هستیم.
وی در توضیح وضعیت صنعت،معدن و تجارت شهرستان دهلران افزود: این شهرستان 54 واحد صنعتی وجود دارد که 31 درصد آنها غیرفعال هستند.
وی به فعالیت سه هزار و 184 واحد صنفی در دهلران اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری 332 پروانه صنفی در این شهرستان مرزی صادر شد.
نصیری با اشاره به توزیع گوشت دولتی در دهلران گفت: تا کنون 41 تن گوشت قرمز و 20 تن گوشت مرغ در این شهرستان توزیع شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در این شهرستان برای اجرای 32 طرح روستایی 13میلیارد و 200میلیون ریال و برای 123 طرح مشاغل خانگی نیز 6میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
فرماندار دهلران نیز در این نشست خواستار چاره اندیشی برای رونق صنایع نیمه فعال شهرستان شد و گفت: آمادگی داریم برای طرح های مشکل دار در ستاد رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی این مهم را دنبال و با قاچاق نیز به شدت برخورد خواهیم کرد.
تا شاهد رونق فعالیت کارگاه ها و صنایع و شهرک صنعتی بیش از پیش باشیم.
مجید عسکری افزود: تامین میوه ایام عید نظر متولیان باشد تا مردم در این زمینه مشکل نداشته باشند.
شهرستان دهلران با 65 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری ایلام واقع است.
7175/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.