به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی ایلام در این آیین با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره دولتی و خصوصی در ایلام گفت: این مراکز با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و ارایه خدمات روان شناختی به عموم مردم بصورت خصوصی و دولتی در شهرستان های مختلف استان فعالیت دارند.
زهرا همتی از مراجعه سه هزار نفر به مراکز مشاوره این استان در سال جاری خبر داد و گفت: همچینن در این مدت چهار هزار تماس با مرکز صدای مشاور ایلام گرفته شده است.
وی ادامه داد: روانشناسان مراکز مشاور در این مدت به تماس های مردم با این مرکز پاسخ و خدمات مشاوره ای ارایه کردند.
مدیرکل بهزیستی ایلام اصلی ترین خدمات ارایه شده این مراکز را در زمینه های مختلف نظیر تربیت فرزند، مشکلات تحصیلی، اضطراب، افسردگی، اعتیاد و غیره عنوان کرد.
همتی با اشاره به خط تلفن مشاوره بهزیستی ایلام، اظهار کرد: این مرکز بصورت متمرکز در مرکز استان فعال است و عموم مردم استان می توانند با گرفتن شماره تلفن 1480 همه روزه از ساعت هشت صبح تا 20 برای دریافت خدمات مشاوره ای با این مرکز تماس بگیرند.
وی افزود: بر اساس آمار مراجعان، گروه سنی زیر 20 سال و 20 تا 30 سال بیشترین مراجعان به مراکز مشاوره حضوری را داشته و بیشتر مراجعه کنندگان دارای تحصیلات زیر دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس بوده اند.
مدیرکل بهزیستی ایلام مهمترین اختلالات مراجعان به این مراکز را از نوع اضطرابی و خلقی عنوان کرد و یادآور شد: بیشترین مشکل مراجعان مشکلات با همسر، مشکلات بین فردی، ازدواج و مشکلات تربیتی بوده است.

** خدمات توانبخشی و مشاوره بهزیستی ایلام رایگان شد
معاون توانبخشی بهزیستی ایلام گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر خدمات توانبخشی و مشاوره این اداره کل به عموم مردم بصورت رایگان ارایه می شود.
فرخ لقا جمشید زاده افزود: به همین منظور خدمات مرکز جامع توانبخشی بهزیستی در شهر ایلام تا پایان دهه فجر انقلاب اسلامی رایگان است.
وی این خدمات را شامل کار درمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و غیره عنوان کرد.
معاون توانبخشی بهزیستی ایلام اظهار کرد: علاوه بر این خدمات مراکز مشاوره روانشناختی این اداره کل نیز با تخفیف 70درصدی به عموم مردم ارایه خواهد شد.
وی بیان کرد: همه مردم و مددجویان زیرپوشش می توانند در این مدت از خدمات این مراکز تا پایان دهه فجر انقلاب اسلامی بهره مند شوند.
جمشید زاده هدف از این اقدام را گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و رفاه حال شهروندان عنوان کرد.

*** نواختن زنگ انقلاب در 300 مهد کودک استان
همچنین همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی زنگ انقلاب روز شنبه بصورت همزمان در بیش از 300مهد کودک استان ایلام نواخته شد.
در این آیین بصورت ویژه و با حضور مسئولان محلی در مهد کودک باغ بهشت شهر ایلام برگزار شد.
بیش از 26 هزار نفر در استان ایلام زیرپوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.