به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح بانو یار پلیس در ایلام اظهار داشت: علت فوت مابقی کودکان ایلامی ناشی از سایر حوادث است ولی با توجه به این اینکه درصد بالایی از آن را تصادف شامل می شود این مساله نیازمند اصلاح فرهنگ رانندگی و ایجاد تغییر سریع در این شیوه است.
وی به آمار تلفات ناشی از سوانح رانندگی در کشور اشاره کرد و افزود: سالانه 14 تا 16 هزار نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی و جاده ای جان خود را از دست می دهند.
وی تاکید کرد: اگرچه این آمار در 10 سال اخیر کاهش یافته ولی همچنان با شاخص های جهانی فاصله زیادی وجود دارد و این امر نیازمند احیا فرهنگ سازی درست در زمینه رانندگی است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: چنانچه فرهنگ رانندگی به درستی در جامعه نهادینه شود بدون شک شاهد کاهش بیش از پیش تلفات حوادث جاده ای خواهیم بود.
وی با اشاره به اجرای طرح بانو یار پلیس گفت: نقش زنان و مادران در زمینه اصلاح فرهنگ رانندگی بسیار حائز اهمیت است چرا که زنان به عنوان محور خانواده می توانند در این زمینه تاثیرگذار قوی باشند.
نوذری، امضا تفاهم نامه با نیروی انتظامی در جهت آموزش های قوانین و مقررات رانندگی به زنان شاغل و مابقی زنان را اقدامی مثبت عنوان کرد که هم در کاهش ترافیک و هم در کاهش سوانح جاده ای تاثیر مهمی خواهند داشت.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام نیز در این آیین از بانوان خواست تا با فراگیری درست قوانین و مقررات رانندگی آنرا به اعضا خانواده خود منتقل کنند.
مریم شادیوند افزود: زنان در واقع محور توسعه فرهنگ بوده بطوریکه بسیاری از فرهنگ ها با مشارکت زنان در جامعه تسریع می یابد.
وی ابراز امیدواری کرد اجرای موفق این طرح که برای نخستین بار در کشور در ایلام اجرا می شود نقش مهمی در کاهش تلفات سواح رانندگی و ارتقا فرهنگ رانندگی داشته باشد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.