مرتضی دارایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 388 قرارداد صنعتی در استان ایلام ثبت شده که از این تعداد 268 واحد دارای پروانه بهره برداری هستند.
وی افزود: طی 9 ماهه امسال 23 قرارداد جدید با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شده و در قالب قراردادهای جدید 9 هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به سرمایه‌گذران واگذار شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام با بیان اینکه یکی از چالش های کشور بحث بیکاری است، یادآور شد: سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک ها بعنوان یک سازمان توسعه ای موظف است با آماده سازی زیرساخت ها و حمایت از صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی جوابگوی بخش کوچکی از نیازهای کشور باشد
دارایی افزود: بیش از 95 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند و استان ایلام نیز از این قاعده مستثنی نیست که این صنایع نقش مهمی در توسعه کشورها دارند.
وی یادآور شد: 15 ناحیه صنعتی و شهرک در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد 12 واحد فعال هستند همچنین در سطح شهرستان ها نیز 12 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که زیرساخت های آنها آماده است و باید سرمایه گذاری شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: یکی از اهداف ما در مسیر توسعه صنعت استان، حمایت و جذب سپرده گذار و تبدیل به سرمایه‌ گذار است و در نظر گرفتن مشوق های قانونی از راه های رسیدن به این مهم است.
دارایی یکی از مشوق های قانونی استقرار صنایع در شهرک های صنعتی را مشوق های مالیاتی اعلام کرد و یادآور شد: براساس قانون مالیات واحدهای صنعتی متناسب با محل استقرار از معافیت هایی از جمله در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10 سال و به میزان 100 درصد بهره مند هستند.
مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام افزود: هزینه حق انتفاع از تاسیسات در شهرک های صنعتی با نظر هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان بصورت 30 درصد نقدی و گاهی 10 درصد نیز می تواند باشد و 70 درصد طی 30 قسط (30 ماه) دریافت خواهد شد.
268 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود پنج هزار و 368 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال چهار هزار و 49 نفر در شهرکها و نواحی صنعتی استان ایلام وجود دارد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.