اسفندیار رستم زاد روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در 110مدرسه غیر انتفاعی استان تحصیل می کنند.
وی با ذکر اینکه بیشتر مدارس غیر دولتی استان پسرانه هستند افزود: از مجموع این مدارس 61 فضا پسرانه و 49فضا نیز دخترانه هستند.
وی اظهار کرد: عمده جمعیت دانش آموزان مدارس غیر دولتی مربوط به مقطع ابتدایی است بطوریکه از این رقم چهار و 935 نفر در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
رستم زاد جمعیت دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی مقطع متوسطه اول را یک هزار و 608 نفر، متوسطه دوم نظری یک هزار و 394 و متوسطه دوم کار و دانش 230 نفر عنوان کرد.
وی از افزایش شهریه مدارس غیر دولتی در این استان برای سال تحصیلی 97 -98 خبر داد و گفت: مهرماه امسال افزایش 20 درصد شهریه اعمال شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام گفت: با توجه به اینکه شهریه مدارس غیر دولتی سال تحصیلی گذشته افزایش نداشته مدیران این مراکز برای مهرماه امسال مجاز به افزایش نرخ شهریه شده اند.
وی ادامه داد: بر این اساس مدارس غیر دولتی موظفند شهریه دریافتی از دانش آموزان را برای مهرماه امسال بین 10 تا 20 درصد افزایش دهند.
به گفته رستم زاد، بر اساس اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی، توسعه مدارس غیر دولتی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
95هزار دانش آموز ایلامی در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.