به گزارش ایرنا، حماسه اربعین دیگری شکل گرفت و جهانیان در خلق حماسه ماندگار دیگری به نظاره نشستند، زئران و عاشقان آقا حسین ابن علی(ع) بار دیگر در بزرگترین اجتماع بشری آماده شدند تا در یک کنگره بزرگ جهانی با اجتماعی پرشور و بی نظیر حضور یابند و ضمن تجدید بیعت با آرمان‌ های بزرگ سالار نینوا که گذر تاریخ نتوانسته است از شور و حرارت آن کم کند به زیارت سالار شهیدان بروند و فریاد رسای لبیک یا حسین(ع) را به گوش همه جهانیان برساند.
در این ایام، مردم ولایتمدار استان ایلام میزبان قدم های مبارک یک میلیون و 200 هزار زائران اربعین ایرانی و سایر کشورهای مسلمان شد این روزها نیز پس از پایان آئین باشکوه اربعین حسینی میزبان قدم های زائرانی بود که با تنی خسته و روحی صیقل داده شده از زمزم زیارت قبر شش گوشه از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.
ذوق و شوق وصف ناپذیر دیدن زائران از کربلا برگشته آنچنان شوری در استان مرزی ایلام به راه انداخت که شمار زیادی از شهروندان برای تماشای این نشاط معنوی به ورودی های شهر آمده اند و به زائران خوشامد گفتند.
تعداد زیادی اتوبوس ها، مینی بوس ها و کامیون های شخصی در مسیر برگشت مهران - ایلام تردد می کنند در طول روز و شب های درخشان این شهر مرزی حال و هوای خاصی به استان بخشید.
مردمان این دیار نه شب شناختند و نه روز، افزون بر موکب ها، زنان و مردان به ویژه جوانان این استان در همه مسیرهای تردد زائران با برپایی ایستگاه های صلواتی در طول شبانه روز در تلاش بودند تا با بهترین وجه به زائران ابا عبدالله خدمت کنند.
هر کس با هر آنچه که در توان داشت به خدمت گذاری زائران پرداخت و با تهیه غذا، اسکان، واکس کفش، تامین آب، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ... سعی در تکریم زائران داشتند تا زائران با آرامش کامل به زیارت کربلای معلی بروند.
همه مردم همپای مسئولان استانی و کشوری دست به دست هم دادند تا خاک پای زائران حسینی را توتیای چشمان خویش کنند و با هر آنچه که در توان دارند با آغوش گرم از این زائران حسینی مهمان نوازی کنند.
بنا به گفته مسئولان با توجه به اینکه بیش از 65 درصد زائران مرز مهران را برای برای تردد به کربلای معلی انتخاب کردند در زمان برگشت زائران این تعداد بیشتر از زمان رفت بود.

** تشکر وزیر کشور از مردم استان ایلام بخاطر خدمت به زائران اربعین
وزیر کشور از مردم استان ایلام بدلیل حجم ترددی که از این استان در ایام منتهی به اربعین انجام شد تشکر کرد و گفت: مردم استان ایلام به ویژه مهران همانند سال های گذشته در بحث مراسم اربعین سربلند بیرون آمدند و تلاش زیادی کردند.

** میزبانی مردم ایلام از زئران اربعین ستودنی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز با تقدیر از میزبانی شایسته مردم این استان از زوار اربعین حسینی گفت: این حرکت ماندگار برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار تصریح کرد: امروز نام استان ایلام به برکت قرار گرفتن در مسیر تردد زوار حسینی، در بلندای تاریخ قرارگرفته و نام ایلام با اربعین حسینی عجین شده است.

** مردم ایلام در ایام اربعین سنگ تمام گذاشتند
استاندار ایلام گفت: میزبانی مردم ایلام از زائران امام حسین(ع) ستودنی است، این مردم با عشق و علاقه و هر آنچه که در توان دارند به خدمتگزاری زائران پرداختند.
قاسم سلیمانی دشتکی بیان کرد: مردم فهیم و مهمان نواز ایلام با تمام توان خود پای کار آمده اند و بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی با عشق و ارادتی که به امام حسین(ع) دارند، اقدام به برپایی موکب های پذیرایی از زوار اربعین کرده اند.
وی با تقدیر از همه کسانی که در موکب های استان اقدام به پذیرایی از زوار در طول شبانه روز می کنند، افزود: خوشبختانه امسال با رشد 11 درصدی سفر زوار برای تردد از مرز بین المللی مهران مواجه بودیم.
استاندار ایلام تاکید کرد: این افزایش تردد علاوه بر میزبانی و مهمان نوازی مردم از زوار حسینی(ع) به دلیل فراهم شدن زیر ساخت های مناسب از جمله بهسازی راه ها و تسهیل در تردد و افزایش امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در مرز مهران و افزایش امنیت و تلاش جمعی همه مسئولان است.
از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و 398 نفر از زائران اربعین 97 از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شده اند.
طی مدت یاد شده بیش از چهار میلیون و 300 هزار خودرو در مسیر ایلام - مهران تردد کرده اند که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.