ناصر ملکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی که از دیشب موجب ناپایداری های جوی در سطح آسمان استان ایلام شده تا عصر امروز به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی افزود: طی دیشب و امروز بیشترین بارش باران در منطقه صیدنظری از توابع شهرستان چرداول با 29 میلی متر ریزش ثبت شده است.
مدیرکل هواشناسی ایلام تاکید کرد: کمترین بارندگی هم در بخش ماژین دره شهر با سه میلی متر بوده و میزان بارش در ایلام 23 و در مهران نیز 12 میلی متر ثبت و گزارش شده است.
ملکی یادآور شد: هرچند این سامانه کنونی از میزان ریزش موثر و قوی برخوردار است اما سیستم ریزشی اواسط هفته جاری که باعث بروز مشکلاتی در استان نیز شد از قدرت و پتانسیل بارشی بیشتر و قوی تری برخوردار بود.
وی گفت: این سیستم کنونی از عصر امروز و امشب از شدت آن کاسته و تضعیف خواهد شد و به تدریج از اسمان استان ایلام خارج می شود هرچند احتمال بارش های پراکنده و خفیف طی ساعاتی از شب و فردا دور از انتظار نیست.
به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی های هواشناسی استان ایلام در پاییز امسال از بارش های نرمال و مطلوبی برخوردار خواهد بود که فعالیت چند سامانه بارشی از ابتدای مهر تاکنون خود گواه این پیش بینی هواشناسی است.
سامانه بارشی که اواسط هفته جاری در استان ایلام فعال بود باعث بروز خسارات جانی و مالی و نیز سردرگمی زائران اربعین شد و مسئولان ستاد اربعین استان مجبور به اسکان اضطراری زائران در اماکن عمومی چون مساجد، مدارس و ورزشگاه ها شدند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.