به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان در نشست کارگروه گردشگری استان ایلام اظهار داشت: تکمیل زیرساخت های تردد زائران عتبات عالیات برای تمامی طول سال فرصت خوبی برای توسعه گردشگری در استان ایلام است و باید تلاش شود سفر عبوری زائران همراه با توقف و مزیت برای استان باشد.
وی افزود: استان ایلام محل عبور و خروج زائران است به همین دلیل کارهای متفاوتی باید انجام شود تا بتوان از جمعیت زائران بهره برداری لازم را انجام داد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: 48 پروژه مرتبط با فعالیت های این سازمان با 810 میلیارد ریال اعتبار در این استان در حال اجراست که از جمله آن 2 هتل است و به مرور به بهره برداری می رسند.
مونسان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت های گردشگری توجه تنها معطوف به هتل و جاده است، افزود: در زمینه زیرساخت ها با مشکل و کمبود جدی در کشور مواجه نیستم و باید در حوزه جذب و ماندگاری گردشگران اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: گردشگری رویداد محور است و باید در زمینه نرم افزاری آن بیشتر تلاش شود، در حوزه تولید صنایع دستی با مشکل مواجه نیستیم و مشکل اصلی در بازاریابی و بسته بندی است اما خوشبختانه در این زمینه نخبگان دانشگاهی پای کار آمده اند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری افزود: دفاع مقدس به عنوان یک رویداد تاریخی منحصربفرد به اندازه لازم مورد توجه قرار نگرفته و باید تلاش شود در استان هایی که درگیری مستقیم در جنگ داشتند موزه ها و یادمان هایی احداث شود.
وی تاکید کرد: در سفر به این استان تصمیم گرفته شد یک موزه در ایلام احداث شود که می تواند بخشی از رشادت های مردم در دفاع مقدس را به نمایش بگذارد، ثبت ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته به اوج تولید و فروش این محصول صنایع دستی کمک می کند و توجه ملی مشتریان به ان افزایش می یابد.
6032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.