به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اظهار داشت: تقویت ، افزایش نظارت کمیته ها و کیفیت بخشی به پروژه های اشتغالزایی که از تسهیلات کم بهره استفاده می کنند، ضروری است.
وی خواستار تشکیل کمیته هماهنگی مهارت آموزی و جذب نیرو در ایلام در ذیل کارگروه اشتغال به منظور شناسایی نیروهای مورد نیاز شرکت های جدید و طرح های خصوصی شد و افزود: شناسایی این نیروها منجر به مهارت آموزی و تربیت نیروی متخصص و فنی کارآمد در این واحدها می شود.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: دانشگاه ها، مراکز فنی و حرفه ای و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در ذیل این کمیته فعال شوند تا نیروهای ماهر و توانمند بومی که اشتغال پایدار برای آنان به دنبال دارد را تربیت و جذب کنند.
درویشی یادآور شد: در مرحله دوم تسهیلات اشتغالزایی روستایی یک هزار و 210 میلیارد ریال به استان ایلام ابلاغ شد که باید با تلاش مسئولان دستگاه های ذیربط بطور کامل جذب شود.
وی اضافه کرد: طرح های تصویب شده باید بر اساس مزیت ها و ظرفیت های استان دنبال شوند و در این مرحله با کسب تجربه از مرحله نخست، پروژه های اشتغالزایی اولویت دار و با کیفیت برای جذب منابع و تسهیلات به بانک ها معرفی شوند.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: دستگاه های اجرایی و فرمانداران در هر شهرستان موظفند طرح های بی نام صادر و به افراد دارای اهلیت واگذار کنند.
درویشی ادامه داد: با رفع موانع گذشته باید در مرحله دوم باید عملکرد مناسبی داشته و برای جذب منابع با مشکل مواجه نشویم.
وی تاکید کرد: باید در کنار تولید به بخش توزیع نیز توجه داشته و به مهارت آموزی به متقاضیان در این راستا اهتمام داشت و از آموزش های سازمان فنی و حرفه ای و معرفی نیروهای آماده بکار به کارگاه ها و واحدهای تولیدی بهره برد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.