به گزارش ایرنا، نارضایتی از عملکرد شهردار ایوان و اتهاماتی که به تازگی علیه وی و چند نفر از کارکنان شهرداری مطرح شد موضوعی بود که تحت عنوان افشاگری از سوی یک عضو شورا مطرح و با پیگیری قضایی ادامه یافت که طی آن شهردار ایوان بازداشت شد اما اعلام نتیجه بازرسی استانداری ایلام این پرونده را وارد مرحله متفاوتی کرد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری ایلام علت دستگیری شهردار ایوان را جابجایی اعتبارات و پرداخت حقوق و مزایای کارگران شهرداری از محل اعتبارات 40 درصد عمرانی منابع داخلی اعلام کرد.
پس از رفع اتهام از پارسا جهانی، برخی اعضای شورای اسلامی شهر ایوان نارضایتی از عملکرد شهردار و عمل نکردن وی به وعده های داده شده را بر آن داشت که نسبت به استیضاح شهردار ایلام اقدام کنند.
از طرفی شهردار ایوان عدم تخصیص اعتبار و بدهی های شهرداری را دلیل عدم اجرای بموقع برنامه های خود می داند.

** با استعفای شهردار موافقت شد
رئیس شورای شهر ایوان در این خصوص گفت: شهردار ایوان استعفای خود را اعلام و اعضای شورا نیز با استعفا وی موافقت کردند.
محمد کریمی افزود: در اجرای ماده 73 قانون تشکیلات، انتخابات شورا و انتخاب شهردار، پارسا جهانی در برابر طرح سوال اعضای شورای شهر در خصوص عملکرد یک ساله حوزه خود پاسخ قانع کننده ای به اعضای شورا نداد و قرار شد در مرحله دوم پاسخ بهتری ارائه دهد.
وی افزود: بر اساس مواد مصرح قانونی اگر شهردار در مرحله دوم نیز پاسخ های قانع کننده ای به اعضای شورا ارائه نکند وارد مرحله استیضاح می شود که شهردار ایوان قبل از اجرای این مرحله استعفای خود را اعلام و با آن موافقت شد.
وی گفت: پس از تشکیل جلسه اعضا شورای اسلامی شهر ایوان علیرضا رحمانی به عنوان سرپرست شهرداری ایوان انتخاب شد.

** عدم تخصیص اعتبارات و بدهی های شهرداری دلیل اصلی اجرایی نشدن طرح هاست
شهردار ایوان در خصوص استعفای خود و پایان دادن به شایعات در خصوص عدم اجرای طرح ها گفت: یکی از دلایل اصلی این اتفاقات عدم تخصیص اعتبارات و بدهی های این سازمان است و این اعتبارات تخصیصی تنها بر روی کاغذ به این شهرداری اختصاص یافته است.
پارسا جهانی افزود: از کل اعتبارات تخصیص یافته به شهرداری ایوان که 30 میلیارد ریال بوده تنها سه میلیارد و 400 میلیون ریال بصورت اوراق نه وجه نقد طی چند روز گذشته و با سر رسید چند سال دیگر در مقابل بدهی چند میلیاردی شهرداری ایوان به پیمانکاران اختصاص یافته است.
وی یادآور شد: از بودجه چند میلیاردی اربعین استان نیز تنها یک میلیارد و 500 میلیون ریال به شهرداری اختصاص یافته که بعلت بدهی بلافاصله یک میلیارد ریال آن توسط دستگاه طلبکار برداشت شده و مابقی نیز برای قیرپاشی زیرین آسفالت مسیر اربعین کافی نیست.
جهانی اضافه کرد: میزان هزینه ثابت ماهیانه علاوه بر هزینه های روزمره چهار میلیارد و 300 میلیون ریال بوده که معادل 2 میلیارد و 850 میلیون ریال حقوق پرسنل دائم و روزمزد، 550 میلیون ریال بیمه پرسنل، 900 میلیون ریال اقساط ماهیانه شهرداری (تامین اجتماعی، کارخانه آسفالت و شرکت گاز) که با احتساب عیدی پایان سال، پرداختی اضافه کار پرسنل ، پاداش و غیره برابر 60 میلیارد ریال است که با وضعیت موجود امکانپذیر نیست.
وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: با وجود کمبود اعتبارات تخصیصی، مسدودیت حسابها بدلیل محکومیت قضایی معابر، تامین اجتماعی، بدهی بازنشستگان و نیز حفاری های گسترده سطح شهر توسط شرکت آب و فاضلاب هزینه های آن نیز باز هم بصورت اوراق چند ساله به شهرداری داده شده که نمیتوانم پاسخگوی این همه مشکلات باشم.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.