به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر روز سه شنبه در جلسه گفت و گو مسئولان دولتی و بخش خصوصی افزود : به عنوان راهکار کوتاه مدت و نسبی جدا سازی گذرگاه مرزی زائرین از محل ترانزیت کالا مطمح نظر بوده و به عنوان راهکار درازمدت گشایش بازارچه مرزی چنگوله درحال پیگیری است.
وی گفت: برای سهولت در تردد و تجارت، بخش ترانزیتی و تردد زوار در مرز مهران از هم تفکیک می شوند. استاندار ایلام با اشاره به اینکه اربعین یک فرصت بی نظیر برای استان ایلام گفت: ظرفیت های استان برای تردد 2 میلیون و 500 هزار نفر در این ایام آماده شده است.
وی تصریح کرد: همه امکانات اعم از برق ، آب، جاده، پارکینگ و تمامی زیرساخت های باید توسط مسئولان آماده شود و تاکنون نیز بخش مهمی از زیرساخت ها محقق شده است.
سلیمانی دشتکی اظهار داشت: یکی از مهم ترین مباحث استان تعطیل نشدن تجارت طی ایام اربعین در مرز مهران است، هم اکنون طرح بازارچه مرزی چنگوله به این منظور در دستور کار مسئولان ایران و عراق قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: این طرح از طرف استان ایلام کاملا مهیا شده و طرف عراقی نیز پای کار است و باید از طریق مسئولان هر سه روز یک بار برای به نتیجه رسید تا قبل از اربعین پیگیری شود.
استاندار ایلام افزود: علاوه بر این دنبال این هستیم بخش تزانزیت کالا و تردد زوار در پایانه مرزی مهران در یک طرح جامع از هم جدا کنیم تا در ایام اربعین شاهد تعطیلی بخش تجاری مرز نباشیم.
وی افزود: پیگیری مرز و بازارچه چیلات دهلران از دیگر کارهای مهم استان است که هم اکنون زیرساخت های خوبی در این منطقه نیز ایجاد شده و آماده استفاده برای ایام اربعین است البته راه اندازی این بازارچه نیازمند دریافت مجوزهای لازم از طرف عراقی است.
استاندار ایلام همچنین اظهار داشت: روند کاهش نرخ ارز از دیروز تاکنون آثار جنگ روانی دشمنان را کمرنگ کرده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.
وی بیان داشت: باید برای خدمات رسانی و حفظ آرامش و اعتماد مردم هرآنچه توان داریم در میدان عمل ارائه شود.

*تعطیلی تجارت طی ایام اربعین دغدغه تجار
رئیس اتاق بازرگانی استان ایلام نیز در این جلسه اظهار دشت: نزدیک به یک تا 2 ماه به دلیل مسئله اربعین مرز مهران در بخش تجاری تعطیل می شود که دغدغه ای بزرگ برای تجار است.
شعبان فروتن افزود: باید راهکاری اساسی از جمله راه اندازی هرچه زودتر مرز چنگوله برای این مهم اندیشیده شود تا تجار بازار عراق را حفظ کنند.
وی تصریح کرد: استان ایلام دارای ظرفیت های مرزی بسیار خوبی است که باید برای بخش تجارت آن فکری اساسی شود در غیر ان صورت بخش مهمی از تجار استان دچار ضرر و زیان می شوند.
فروتن عنوان کرد: اتاق بازرگانی استان آماده هرگونه همکاری با مسئولان استان برای راه اندازی بازارچه مرزی چنگوله است.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.