به گزارش ایرنا، علی اصغر کاظمی روز دوشنبه در بازدید از تونل کبیرکوه اظهار داشت: با توجه به جدیت پیمانکاران و تامین اعتبار لازم این پروژه، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حفاری تونل پایان و وارد فاز عملیاتی شود.
وی افزود: طول تونل اصلی کبیرکوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان در استان ایلام چهار هزار و 750 متر است که تا کنون از سمت آبدانان سه هزار و 250 متر آن حفاری شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: عملیات حفاری نیز از سمت شهرستان دره شهر شامل هشت تونل کوچک به طول یک هزار و 500 متر بوده که تا کنون یک هزار و 350 متر از این تونل ها نیز حفاری شده است.
کاظمی حفاری این تونل در سطح کشور را کم نظیر توصیف کرد و یادآور شد: هدف از اجرای این تونل علاوه بر حذف گردنه صعب العبور کبیر کوه، ایجاد یک راه جدید ارتباطی بین استان های ایلام - لرستان - کرمانشاه و خوزستان و همچنین دسترسی آسان به مرز بین المللی چیلات خواهد بود.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی تونل بزرگ کبیرکوه به عنوان یک پروژه مهم و راهبردی برای ناوگان حمل و نقل کشور از سال 89 آغاز شد و تاکنون بیش از 650 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای آن هزینه شده است.
افزون بر کارکرد استانی، این پروژه به عنوان بخشی از کریدور ارتباطی شمال غرب به جنوب و بنادر آزاد کشور از اهمیت فرا استانی نیز برخوردار است.
بهره برداری از تونل کبیرکوه به عنوان راه سوم یا میانه تردد استان های غرب و جنوب غربی و گذر از استان ایلام را بسوی کرمانشاه ، لرستان و خوزستان تسهیل می کند.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.