حجت‌الاسلام علی چراغی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پنجمین دوره برگزاری این سوگواره در مجموع بیش از یک هزار و 100 اثر در دو بخش عکس و شعر به دبیرخانه این سوگواره ارسال‌ شده است.
وی ادامه داد: از این شمار 828 اثر در بخش عکس و در بخش شعر نیز 335 اثر از استان های مختلف کشور ارسال شده است.
وی آخرین مهلت ارسال اثر به این سوگواره را امروز اعلام کرد و یادآور شد: آثار ارسالی فردا جمع آوری و برای داوری ارسال خواهند شد.
چراغی پور آشنایی بیش ‌از پیش با معارف و سیره اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان ایران اسلامی در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی به‌ ویژه فرهنگ رفیع عاشورا، شناسایی جوانان علاقه‌مند و تولید آثار هنری با موضوع دین را از اهداف برگزاری این سوگواره برشمرد.
به گفته وی، این سوگواره به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام با مشارکت ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام گفت: آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پنجمین سوگواره ملی علمدار کربلا 25 مهرماه جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی و مهمانانی از حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام برگزار می‌شود.
وی همچنین از اهتزار پرچم حرم مطهر حضرت عباس (ع) با حضور نماینده حرم حضرت عباس(ع) در آیین اختتامیه این سوگواره خبر داد.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.