احمد کریمی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پورشیب ابتدا کاراته کای روسیه ای را با نتیجه چهار بر صفر شکست داد، سپس کاراته کای آرژانتینی را مغلوب و در سومین دیدار خود بر کاراته کای فرانسوی غلبه کرد.
وی افزود: پورشیب در چهارمین مبارزه خود به مصاف مهدی خدابخشی رفت و چهار بر سه به برتری رسید اما در مرحله نیمه نهایی از کاراته کای قزاقستانی شکست خورد و به جدول شانس مجدد رفت.
کریمی راد اضافه کرد: کاپیتان تیم ملی کاراته ایران در دیدار رده بندی مقابل کاراته کای ترکیه ای به برتری رسید و به مدال برنز این دوره از مسابقات دست یافت.
وی تاکید کرد: پورشیب در طول یک ماه 2 مقام سومی کاراته بازی های آسیایی جاکاراتا و مسابقات لیگ کاراته وان 2018 آلمان را برای ایران کسب کرده است.
به گزارش ایرنا، ذبیح الله پورشیب کاراته کای شایسته ایلامی تاکنون بیش از 23 نشان در رشته کاراته به دست آورده است که 14 نشان طلا، 9 نشان طلای آسیایی و 2 نشان جهانی از افتخارات این ورزشکار قهرمان ایلامی است.
از مهم ترین عناوین پورشیب می توان به نشان طلای بازی های آسیایی گوانگجو در سال 2010 ، برنز قهرمانی جهان در سال 2016 ، نقره المپیک رزمی جهان در سال 2013 ، طلای دانشجویان جهان در سال 2014 و طلای امیدهای جهان در سال 2007 همچنین مدال برنز بازی‌های آسیایی 2018 اشاره کرد.
این ورزشکار موفق شد با کسب مدال برنز جهان در 2 دوره متوالی تیم ایران را در بخش تیمی به مدال طلا برساند.
به گزارش ایرنا، هیات کاراته استان ایلام دارای یک هزار و 800 ورزشکار سازمان یافته است که از این تعداد بیش از 700 نفر را بانوان تشکیل می دهند ضمن اینکه 6 هزار نفر نیز غیر سازمان یافته در این رشته فعالیت ورزشی دارند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.