به گزارش ایرنا، سلام امینی روز سه شنبه در نشست با شوراهای استان اظهار داشت: توسعه واقعی یک شهر زمانی تحقق خواهد یافت که شهرداری ها با خلاقیت خاص مزیت های شهرها را به خوبی بشناسند و با خلق ایده های ماندگار و پایدار به دنبال درآمدزایی باشند.
وی افزود: شهرداری ها باید به منابع جدید مالی که تامین کننده منابع و هزینه های شهرداری باشد روی بیاورند، به عنوان مثال با توجه به نیاز مبرم استان به نیوجرسی شهرداری ها می توانند با همکاری یکدیگر تولید این محصول را در استان رقم بزنند و به نوعی درآمدزایی خاصی داشته باشند.
امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت خاص اقتصادی کشور تاکید کرد: به طور قطع از این وضعیت عبور خواهیم کرد، این شرایط بدتر از دوران جنگ نیست که با همدلی و وحدت از ان عبور کردیم، نباید موج ناامیدی را در جامعه گسترش داد بلکه باید با وحدت و همراهی یکدیگر تلاش کنیم تا مشکلات حل شود.
وی با اشاره به تصویب منطقه آزاد مهران گفت: تلاش های دامنه داری در سال های اخیر برای جلب نظر نمایندگان مجلس به منظور موافقت آنان با پیوستن مهران به مناطق آزاد صورت گرفت که این رایزنی ها و تلاش های مجموعه نمایندگان استان ، استاندار و سایر مدیران اجرایی نتیجه داد، به طور قطع تصویب این منطقه در مرز بین المللی مهران آغاز تحولات بزرگ در این استان است.
نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 90 درصد نفت، گاز و میعانات گازی غرب کشور در این استان است، یادآور شد: انتقال دفتر مدیریت نفت و گاز غرب به ایلام ضرورت دارد و در این زمینه منتظر تحقق وعده‌های وزیر نفت هستیم.
پیگیری مسائل و مشکلات زیست محیطی در مناطق جنوبی استان، مشکلات روستای بان رحمان و شهرک اسلامیه، جذب نیروهای بومی، و طرح کمربندی شهرستان ایوان از دیگر مباحث مطرح شده نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در این نشست بود.
نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بالاترین خدمت به کشور این است که همه تلاش کنیم تا کاری برای مردم انجام دهیم، نباید در این راه انرژی خود را به مسیری ببریم که هیچ گونه منفعتی برای جامعه ندارد.
شادمهر کاظم زاده افزود: شروع پروژه های عمرانی کاری خوب است اما باید دارای طرح های توجیهی باشد تا سرانجام رسیدن آنها سخت و زمانبر نشود.
وی با اشاره به مزیت های خاص استان ایلام تاکید کرد: برای اجرای هر طرحی در استان نباید منتظر سرمایه گذاری های کلان باشیم، بلکه با کمترین سرمایه گذاری ها می توان چرخ توسعه را به چرخش درآورد.
کاظم زاده یادآور شد: شورای اشتغال استان با استفاده از تسهیلات کم بهره می تواند در حوز های مختلف زمینه های بسیار مناسبی را جهت توسعه ایجاد کند.
وی در خصوص اعلام مناطق جنگی استان نیز گفت: این نکته که کل استان ایلام شامل اجرای این طرح باشد، حرفی منطقی و درست است چرا که تمام جای جای این استان در دوران جنگ تحمیلی زیر بمباران رژیم بعثی بوده است، البته نمایندگان استان در مجلس نیز در این خصوص تمام تلاش خود را خواهند کرد.
در این نشست اعضای شورای های شهرهای مختلف استان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.