عباداله بابایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گردنه ترشابه یکی از مهمترین نقاط حادثه خیز و سخت گذر مسیر ملکشاهی به مهران محسوب می شد که فاقد هر گونه استاندارد راهسازی بود.
وی افزود: بسیاری از حوادث رانندگی منجر به فوت در سنوات گذشته در این مسیر روی می داد که اصلاح 4،5 کیلومتر طول این مسیر از سال 95 در دستور کار قرار گرفت.
سرپرست اداره راه و شهرسازی ملکشاهی تاکید کرد: مرحله نخست این پروژه سال گذشته به طول 2،5 کیلومتر و با اعتبار 70 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که بلافاصله کار احداث 2 کیلومتر باقی مانده با اعتبار 65 میلیارد ریال آغاز و تاکنون کار زیرساختی این مسیر به اتمام رسیده و عملیات آسفالت آن نیز قبل از اربعین آماده می شود.
بابایی یادآور شد : هر چند با بهره بردای از این پروژه راهسازی و حذف نقاط حادثه خیزی که در دست اقدام است شاهد توسعه مسیر ایلام - ملکشاهی - مهران هستیم اما تا تبدیل شدن این مسیر به یک راه اصلی و شریانی که از استانداردهای کافی برخوردار باشد راه طولانی در پیش رو است که امیدورایم با رویکرد مثبت مسئولان استان نسبت به این مسیر این مهم محقق شود.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی چهار خطه کردن ورودی شهرهای ارکواز و دلگشا به سمت ایلام به طول پنج کیلومتر با اعتبار 160 میلیارد ریال در آینده نزدیک خیر داد و گفت: کار عملیاتی آن پس از طی شدن مراحل مناقصه و واگذاری به پیمانکار آغاز خواهد شد.
مسیر ایلام – ملکشاهی –مهران به طول 110 کیلومتر به عنوان یک مسیر موازی و راه دوم دسترسی به مرز مهران جهت تردد زائرین اربعین حسینی از چند سال گذشته اهمیت دو چندانی یافته و توسعه و بهسازی این مسیر در دستور کار قرار گرفته است.
شهرستان ملکشاهی با 100 کیلومتر راه فرعی و 77 کیلومتر راه روستایی در مرکز جغرافیایی استان قرار دارد.
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.